مدیرکل زندان‌های ایلام اظهار کرد: بسترسازی زمینه آرامش و کاهش بارهای روانی زندانیان و پرشدن اوقات فراغت آنها با فعالیت‌های متنوع از اهم فعالیت های زندانبانی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سیدمحمد موسوی با بیان اینکه تأمین امنیت روانی زندانی یکی از اصول مهم زندانبانی است، افزود: تلاش در راستای تامین نیاز های روحی روانی آنها از اصول با اهمیت زندانبانی و پایه های اصلی اصلاح وتربیت است.

موسوی خاطرنشان کرد: برخورد مناسب پرسنل، مراقبین و زندانبانان و هم‌چنین برنامه‌ریزی صحیح در انجام برنامه‌های اصلاحی و تربیتی می تواند تضمین کننده ثبات رفتاری و امنیت روانی زندانیان باشد.

مدیر کل امور زندان های استان ایلام با اشاره به فعالیت های اصلاحی وتربیتی انجام شده در سطح زندان‌های استان ایلام تصریح کرد: زندان به خودی خود حامل فشارهای روحی روانی است که فرد زندانی در دوری از اجتماع و خانواده تأثیر می پذیرد.

وی با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی زندانیان و احترام به شخصیت هر کدام از آنها در برخود زندانبانان و پرسنل زندان‌های استان ایلام، گام بزرگی است در جهت تقلیل بارهای روانی و کاهش رفتارهای آسیب زا، ادامه داد: زندان می‌تواند تأمین‌کننده امنیت در جامعه باشد.

موسوی ادامه داد: از طریق مطالعه اقسام جرم‌هایی که افراد موجود در زندانها مرتکب شده‌اند می‌توان ریشه‌های به وجود آمدن این جرم‌ها را شناسایی و از گسترش و پیشروی آنها پیشگیری به عمل آورد و از این طریق با کاهش آمار جرم و جنایت امنیت را در جامعه بالا برد.

مدیر کل امور زندان های استان ایلام با اشاره به اینکه اهمیت زندان در اصلاح و تربیت افرادی است که در زندان هستند، افزود: دوران زندان برای اکثر مجرمین دوران کوتاه و گذرایی است بنابراین در صورت عدم اصلاح مجرمین در زندان‌ها، با بازگشت آنها به جامعه، امنیت درجامعه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی مدون، همکاری سازمان‌ها، نهادهای مختلف با سازمان زندان‌ها برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های اصلاحی و تربیتی می‌تواند نقش بسیار مهمی در بالا بردن امنیت در جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید افرادی را که روزی به خاطر قانون‌شکنی و گریز از مقررات، نظم و امنیت جامعه را زیر سؤال برده و به نوعی تضعیف کننده امنیت جامعه بوده‌اند، از طریق برنامه‌های منظم اصلاحی به پیروی از مقررات و قوانین حاکم بر جامعه واداشت.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: زندان ، ایلام ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.