يک مرد تونسي به خاطر بي‎کاري و فقر اقدام به خودسوزي کرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه خبري پليس، يک شهروند تونسي به خاطر فقر و بي‎کاري در شهر تونس پايتخت اين کشور اقدام به خودسوزي کرده است. 
اين مرد 27 ساله تونسي که "عادل خضري" نام دارد پس از آن‎که روز سه‎شنبه اقدام به خودسوزي کرد، در حال حاضر به شدت از سوختگي رنج مي‎برد.  
وي که از اهالي "جندوبا" در شمال غرب تونس است چند ماه پيش به منظور يافتن شغلي به پايتخت عزيمت کرد.
به گفته شاهدان، خضري پيش از آن‎که اقدام به خودسوزي کند، فرياد مي‎زد: "اين يک مرد جوان است که از بي‎کاري سيگار مي‎فروشد."
به گفته منجي قاضي از مسولان بخش اورژانس بيمارستاني که خضري را براي مداوا به آن‎جا منتقل کرده‎‏اند: "خضري از ناحيه سر و گردن متحمل سوختگي درجه سه شده ولي جان وي در خطر نيست."
"خالد طاروشه" سخنگوي وزارت کشور تونس در همين خصوص اعلام کرده است که اقدام به خودسوزي از جانب خضري ناشي از فقر بوده است. طاروشه در ادامه تصريح کرد: "خضري بي‎کار بوده و چند ماه پيش به منظور يافتن شغلي به تونس آمده، او از نظر روحي و رواني بسيار آسيب پذير بوده و به خاطر همين امر هم اقدام به خودسوزي کرده است."
"محمد بوعزيزي" يک جوان بي‎کار تونسي در دسامبر 2010 ميلادي به خاطر سرخوردگي از فقر و مشکلات مالي، پس از اقدام به خودسوزي جان خود را از دست داد.  
مرگ بوعزيزي تظاهرات گسترده مردم تونس را به دنبال داشت که در نهايت به انقلاب مردمي تونس منتهي شد. انقلاب مردم تونس در ژانويه 2011 ميلادي، زين‎العابدين بن علي ديکتاتور مورد حمايت غرب در اين کشور را از قدرت برکنار کرد./ف
برچسب ها: مرد ، تونس ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار