مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي خبر داد: در ايام نوروز 92 بيش از 300 كيوسك و مركز اطلاع رساني گردشگري در نقاط مختلف استان مستقر مي شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدي در در نشست خبري با اصحاب رسانه، افزود: اين مراكز و كيوسك ها در مناطق مختلف استان از جمله ورودي هاي شهرستان ها و مراكز گردشگرپذير به راهنمايي گردشگران مي پردازند.

وي با اشاره به آمادگي تمام مراكز و بخش هاي مختلف اين ستاد در ايام نوروز گفت: امسال راهنمايان گردشگري به طور ويژه براي مناطق زلزله زده استان آموزش هاي لازم را ديده اند تا بتوانند گردشگران ورودي به اين شهرستان ها را به خوبي هدايت كنند.

محمدي همچنين با اشاره به بازرسي هاي سختگيرانه اكيپ هاي نظارت با هماهنگي ارگان هاي ديگر، اظهار داشت: با چندين بار بازرسي از تاسيسات و واحدهاي گردشگري استان، اخطارهاي لازم به آنها داده شده و در نوروز 92 هتل ها، مجتمع هاي رفاهي بين راهي، مهمانپذيرها، دفاتر خدمات مسافرتی و  جهانگردي، غذاخوري ها و ساير واحدهاي گردشگري در صورت بروز حتي يك تخلف و شكايت واصله، دچار تنزل درجه و در صورت تكرار، پلمپ مي شوند.

قائم مقام رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور يادآور شد: همچنين اقدامات لازم براي نظارت دائمي بر باز بودن جايگاه هاي سوخت مسيرهاي بين راهي و داخل شهري استان، باز بودن شبانه روزي مساجد برگزيده، ساماندهي مسيرهاي اتوبوسهاي تندروي شهري در مسير اماكن تاريخي و موزه ها و همچنين گشوده بودن تعدادي از غذاخوري هاي شهرهاي استان پس از 12 نيمه شب در ايام نوروز انجام گرفته است.

محمدي تصريح كرد: همچنين پايانه هاي اتوبوسراني به صورت دائمي نظارت مي شوند تا گردشگران ورودي به استان در تعطيلات نوروز، سفري ايمن و خوشايند را به استان و شهرستان هاي آذربايجان شرقي پشت سر بگذارند/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.