امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان گفت : والدین و خانواده ها با مدیریت صحیح شادی های چهارشنبه آخر سال از وقوع حوادث ناگوار و تلخ جلوگیری كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی ، در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل با اشاره به مصدومیت تعداد 60 نفر از نوجوانان و جوانان این استان در حوادث ناخوشایند چهارشنبه پایان سال در سال گذشته افزود : نباید به خاطر ندانم كاری عده ای و به لحاظ به كارگیری مواد آتش زا و ترقه های انفجاری خطرناك ، روزهای خوش و شیرین آخر سال به كام جمع زیادی از خانواده های این مرز و بوم تلخ شوند.

وی اظهار كرد : آن تعداد از نوجوانان و جوانانی كه براثر بی احتیاطی و وقوع حوادث آخرین چهارشنبه پارسال در اردبیل مصدوم شده و عده ای از آنان دچار نقص عضو و نابینا شده اند در آینده با رسیدن به سن بزرگسالی با گلایه از پدران و مادران خود خواهند گفت ما در سن جاهلی و شور جوانی قرار داشتیم و این شما بودید كه باید ما را آگاه می ساختید.

نماینده ولی فقیه در استان نقش بزرگسالان و والدین را در آگاهسازی نوجوانان و جوانان از خطرهای استفاده از مواد آتش زا و ترقه های خطرناك بسیار موثر دانست و یادآوری كرد كه با این كار می توان جلوی وقوع بسیاری از حوادث تلخ در این ارتباط را گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت : آغاز صدور گاز طبیعی از ایران به عراق و پاكستان در چند روز گذشته آخرین میخی بود كه كشورمان بر تابوت تحریمهای غرب و نظام سلطه زد.

وی افزود : این یك نقطه عطف و تحول عظیم اقتصادی برای ایران است و چون این فرآورده سوختی از طریق عراق به سوریه و لبنان و در نهایت به اروپا و از طریق پاكستان به هندوستان و در نهایت به چین صادر خواهد شد دارای اهمیت فوق العادی است.

او گفت : صدور گاز ایران به این كشورها تضمینی برای امنیت ایران است چرا كه گلوی اقتصاد اروپا در دست ایران است و دولتمردان اروپایی نمی توانند علیه ایران هیچ اقدامی نمایند چرا كه در صورت ایجاد ناامنی برای كشورمان بطور قطع كار صدور گاز متوقف خواهد شد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به فواید اقتصادی صدور گاز ایران افزود : هر دولتی كه در انتخابات خرداد ماه آینده با رای اكثریت مردم در ایران بر سر كار بیاید بطور حتم ثروتمند خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد : دولت آینده باید با توجه به این موضوع بیشترین انرژی خود را روی تولید ، كشاورزی ، تقویت هرچه بیشتر بنیه علمی ایران اسلامی و تامین زیرساختهای گردشگری متمركز كند تا كشورمان در زمینه های گوناگون بیش از پیش به اقتدار و پیشرفتهای كامل برسد.

وی همچنین با اشاره كوتاهی به ویژگی های رییس جمهور آینده افزود : باید فردی ولایت مدار ، متدین ، متعهد ، عاقل ، رشید و شجاع از سوی مردم برای تصدی این مسوولیت خطیر برگزیده شود و افزود : در این ارتباط در هفته های آینده بطور كامل سخن خواهم گفت/س 

برچسب ها: اردبیل ، مدیریت ، چهارشنبه ، آخر ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.