سلمان العودة بر لزوم اصلاحات در عربستان سعودی تاکید کرد.واعظ سرشناس عربستان با تاکید بر لزوم اصلاحات در این کشور، هشدار داد تضییع حقوق مردم بر تنش‌و ناآرامی عربستان می‌افزاید.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  سلمان العودة، روز شنبه در نامه‌ای سرگشاده تصریح کرد: «مردم آرمان‌ها، تقاضاها و حقوقی دارند و نسبت به تضییع بخشی از حقوق و یا تمامی حقوق خود ساکت نخواهند بود.»

وی در ادامه تاکید کرد: «وقتی انسان امید خود را از دست می‌دهد، دست به هرکاری می‌زند.»

این واعظ عربستانی که از اعضای جنبش سهوه است، در این نامه اصلاحات و آغاز «افقی نو» برای عربستان سعودی را خواستار شد.

العودة درباره تنش‌فزاینده در عربستان سعودی هشدار داد و گفت این ناآرامی‌ها از «فساد، بی‌کاری، مشکل مسکن، ضعف بهداشت عمومی و خدمات اجتماعی و نبود اصلاحات سیاسی» ناشی می‌شود.

وی از سیاست سرکوب‌گرانه رژیم سعودی علیه معترضان انتقاد کرد و افزود: «راه حل امنیتی فقط اوضاع را بدتر و مسیر اصلاحات را مسدود خواهد کرد.»

وی با اشاره به تجمع ضد حکومتی شهروندان عربستانی گفت، رژیم آل سعود باید بداند، اگر خشم مردم افزایش یابد، چیزی جز سرنگونی این رژیم آنها را راضی نخواهد کرد .

العودة آزادی فوری فعالان حقوق بشر و زندانیان سیاسی را خواستار شد و گفت، بازداشت آنان تنها به افزایش «احساس نارضایتی، انتقام‌جویی و شکل‌گیری سریع تفکر جهادی در زندان‌ها» منجر خواهد شد.

این مبلغ عربستانی همچنین «ادامه سانسور» گسترده از سوی مقام‌های خبری و اطلاع‌رسانی در عربستان سعودی را محکوم کرد.

از فوریه ۲۰۱۱ میلادی، معترضان ضد حکومتی اغلب با برپایی تظاهرات در عربستان سعودی، بر لزوم تحقق خواسته‌های اصلی خود مبنی بر آزادی همه زندانیان سیاسی، آزادی بیان و تجمع و نیز پایان تبعیض‌های گسترده در این کشور تاکید کرده‌اند.

تظاهرات و اعتراضات مردم عربستان به ویژه از نوامبر ۲۰۱۱، پس از آن که نیروهای امنیتی سعودی پنج معترض را در استان الشرقیه کشته و بسیاری را زخمی کردند، شدت گرفت و به اعتراضات علیه رژیم سرکوب گر آل سعود تبدیل شد.

یک سازمان مستقل حقوق بشر عربستان سعودی اعلام کرده است، حدود ۳۰ هزار فعال سیاسی در زندان‌های رژیم این کشور به سر می‌برند؛ این درحالی است که ریاض این ادعا را رد کرده و گفته است، هیچ زندان سیاسی در این کشور وجود ندارد.
برچسب ها: واعظ ، عربستان ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار