فرماندار خوی گفت: سد غازان خوی 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غلامحسین عماری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به کمبود بارش‌های بارانی در سال جاری و استفاده‌های بی رویه‌ از آب‌های زیرزمینی، اظهار داشت: ذخیره سازی آب‌های سطحی و سدسازی از ضروری‌ترین اقدامات در شهرستان خوی است.

وی با اشاره به احداث سد غازان بر روی رودخانه قطور خوی، افزود: پس از اتمام مطالعات توانستیم مجوز احداث سد غازان را از سوی وزارت نیرو بگیریم.

فرماندار خوی در ادامه با اشاره به اتمام مطالعات مرحله اول سد و شبکه آن، گفت: با اعمال نظرات کمیته تخصصی و اصلاح سیمای طرح توسط مهندسان مشاور این سد، به مناقصه آن اقدام می‌شود.

عماری افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح 20 درصد است و مجموعه سرمایه‌گذاری در این سد در حدود سه هزار میلیارد ریال است که از سال 92 آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سد غازان 120 میلیون متر مکعب گنجایش خواهد داشت و با بهره‌برداری از آن، آب زراعی بیش از 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و کمبودهای آب شرب شهری و روستایی منطقه تأمین خواهد شد.

عماری به مرتفع شدن مشکل آب شرب و آب کشاورزی شهرستان خوی، افزود: 12 میلیون متر مکعب آب رودخانه الند برای تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی دشت خوی با اعتبار 77 میلیارد، آب مورد نیاز هفت هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را تأمین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با احداث سدهای بویلاپوش و غازان مشکل کم آبی در بخش کشاورزی و بخش شرب شهری و روستایی رفع می‌شود./س

برچسب ها: خوی ، فرماندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.