نمايندگان مبلغ 90 ميليارد تومان به وزارت کشور، 55 ميليارد تومان به شوراي نگهبان و 25 ميليارد تومان به مجلس شوراي اسلامي بابت هزينه‌هاي اجرايي انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستاها اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز (يکشنبه 27 اسفند ماه) لايحه بودجه سه دوازدهم کل کشور براي سه ماهه اول سال آينده را که از شوراي نگهبان اعاده شده بود، تصويب کردند.

گفتني است مهمترين ايراد شوراي نگهبان بر بودجه سه دوازدهم، عدم پيش‌بيني بودجه برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا بود که نمايندگان در اين جلسه هزينه برگزاري انتخابات را تعيين و ايراد شورا را رفع کردند.

براين اساس مبالغ زير از محل تنخواه مذکور براي وزارت کشور، شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي به منظور انجام وظايف مربوط به برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا اختصاص يافته و صددرصد تخصيص يافته تلقي شده و پرداخت مي‌شود:

1-مبلغ 900 ميليارد ريال بابت هزينه‌هاي اجرايي انتخابات توسط وزارت کشور
2-مبلغ 550 ميليارد ريال بابت هزينه‌هاي نظارت بر انتخابات توسط شوراي نگهبان
3-مبلغ 250 ميليارد ريال بابت هزينه‌هاي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا توسط مجلس شوراي اسلامي

تبصره-در صورت اتمام انتخابات رياست جمهوري در مرحله اول از سقف‌هاي مذکور مبلغ 350 ميليارد ريال از وزارت کشور و 200 ميليارد ريال از شوراي نگهبان کسر مي‌شود.

پس از نطق موافقان و مخالفان اين پيشنهاد با 123 راي موافق، 55 راي مخالف و 17 راي ممتنع از مجموع 226 نماينده حاضر تصويب شد.

همچنين نمايندگان تصويب کردند با تصويب قانون بودجه سال 1392 کل کشور دولت موظف است از تاريخ اول فروردين سال آينده براساس قانون مزبور اعمال كند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار