مدیركل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر كشور طرح آرامش بهاری از 29 اسفند لغایت 15 فروردین ماه در 16امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری افزود: اداره كل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همگام و همزمان با تمام ادارات اوقاف داخل كشور طرحی بعنوان ”طرح آرامش بهاری"را به منظور ایجاد آرامش و آسایش زائران و مسافران امامزاده ها در سراسر استان برگزار می كند.

وی اهداف طرح را استفاده بهتر از فضاهای معنوی و عرفانی امامزاده ها بر شمرد و افزود: هدف از اجرای برنامه های متنوع در امامزاده های شاخص این است كه از سنین كودكی تا سنین كهنسالی بتوانیم رضایت مراجعان را جلب كنیم.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در خصوص برنامه های این طرح گفت: برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی اعم از آموزش های قرآنی، مشاوره دینی،احكام و مسائل عقیدتی به مدت معین در امامزاده های استان برگزار می شود.

حجت الاسلام مشهوری نظری افزود: در اجرای طرح متمركز تعیین ظرفیت اوقات فراغت، تقویت بنیه دینی و اعتقادی، سوق جوانان به عرصه های دینی و معنوی و قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه كردن ارزش های انقلاب به عنوان اهداف محوری این طرح با نشاط و آرامش قلمداد می شود.

وی افزود: خانواده هایی كه وارد امامزاده ها می شوند و قصد زیارت و خواندن نماز و دعا دارند بخاطر اینكه كودكان آنها نیز بتوانند از فضا استفاده كنند برای كودكان ایستگاه های نقاشی و خطاطی با ”عنوان نقاشی بكش و جایزه بگیر" در نظر گرفته ایم.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان كرد: افراد مراجعه كننده و خانواده هایی كه نیاز به مشاوره داشته باشند می توانند از مشاوره های رایگان در این امامزاده ها برخوردار شوند.

وی گفت: در واقع از مفهوم آرامش بهاری چنین استنباط می شود خانواده هایی كه قصد سفر دارند به نیت رسیدن به آرامش روحی و روانی خانه و كاشانه خود را ترك می كنند و با مشاهده امامزاده ها، یك آرامش درونی و معنوی به آنها دست می دهد و ما سعی كرده ایم با اجرای این طرح فضای معنوی را برای زائران و مسافران نوروزی ایجاد كنیم/س 


برچسب ها: اردبیل ، طرح ، آرامش ، بهاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.