وزش شدید باد و سپس استقرار هوای سرد و برفی پدیده های عمده جوی در اكثر نقاط استان اردبیل در واپسین روزهای امسال خواهند بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد كه دو سامانه فعال در روزهای آینده این استان را زیر تاثیرهای خود قرار خواهند داد.

در این اطلاعیه آمده است سامانه اول از امروز با نفوذ به منطقه سبب افزایش محسوس دمای هوا و وزش شدید باد خواهد شد و احتمال وقوع بارشهای رگباری در بعضی نقاط استان اردبیل دور از انتظار نیست.

سرعت وزش باد ناشی از این سامانه در نقاطی از استان اردبیل به خصوص در قسمت مركزی شامل شهرستانهای اردبیل ؛ سرعین ؛ مشگین شهر ؛ نیر و نمین گاهی از 95 كیلوكتر در ساعت فراتر خواهد رفت.

سامانه دوم از عصر فردا با ورود به استان اردبیل سبب كاهش محسوس دمای هوا خواهد شد و بارش باران در شب همان روز به برف تبدیل می شود.

با گسترش موج سرما در روز سه شنبه ریزش برف و وزش باد سرد ادامه می یابد و دمای هوا در بعضی نقاط استان اردبیل تا 18 درجه سلسیوس (سانتیگراد) كاهش خواهد یافت.

از اواخر وقت سه شنبه به تدریج از شدت ناپایداری ها در منطقه كاسته خواهد شد ولی تا قبل از ظهر چهارشنبه آسمان منطقه همچنان ابری و هوا سرد خواهد بود/س 

برچسب ها: اردبیل ، تندباد ، روزهای ، آخر ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.