به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مهدی مظهری، گفت: یکی از شاخههای اصلی تولیدات دستی را بانوان تشکیل میدهند که با کشیده شدن ایشان به سمت تحصیلات عالی و اشتغال در مراکز دولتی، تولید صنایع دستی کاهش یافته است.
وی افزود: مردم امروزی با بهبود وضعیت رفاهی و قدرت خرید، به دنبال خرید صنایع دستی هستند و از خود اشتیاق نشان میدهند.
کارشناس ارشد صنایع دستی، نبود فروشگاه های مخصوص صنایع دستی و عدم تبلیغ و نظارت صحیح را از جمله دلایل فروش پایین این صنایع دانست.
مظهری ادامه داد: می توان با محدود کردن فروشگاه های مخصوص صنایع دستی کشورهای بیگانه و ارائه تسهیلات برای ایجاد فروشگاه های صنایع دستی داخلی توسط دولت میتوان فروش این صنایع را افزایش داد و بهتر معرفی کرد.
حمایت از صنایع دستی مصداق حمایت از کار و سرمایه ایرانی است
وی اظهار کرد: یکی از شاخه های حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حمایت از صنایع دستی است که 100 درصد ملی می باشد.
کارشناس ارشد صنایع دستی بیان کرد: برای محصولات بومی و ملی که تولید آن با صرف انرژی و زمان همراه بوده، باید تبلیغ کرد و بها داد.
مظهری تصریح کرد: تولیدکنندگان باید کیفیت و جذابیت محصولات خود را بالا ببرند تا فروش افزایش یابد.
وی افزود: در راستای فرهنگ سازی باید به اینکه توجه کنیم که صنایع دستی محصول هموطن ایرانی است و با خرید آن به وی کمک شده است.
کارشناس ارشد صنایع دستی با اشاره به نقش واسطه ها در بازار صنایع دستی، گفت: قیمتها در بازار صنایع دستی بیشتر واقعی است و واسطهها نقش چندانی ندارند.
مظهری اظهار کرد: برخی فروشگاهها باعث گرانی میشوند که اگر بازارچه دائمی برای صنایع دستی در نظر گرفته شود، باعث میشود با عرضه مستقیم این صنایع قیمتها افزایش نیابد.
وی خاطرنشان کرد: اهمیت وجود بازارچه های دائمی صنایع دستی صرفاً کمک به تولیدکننده نیست بلکه راهکاری برای نهادینه کردن فرهنگ بومی و مبارزه با فرهنگ تهاجمی غرب است.
منبع:خبرگزاری ایسنا