مدیر عامل جمعیت هلال احمر و معاون امداد ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی گفت: این جمعیت تهمیدات ویژه ای را برای لحظه سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم رضوی دیده است



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدرضا پورساداتی در جمع خبرنگاران در مشهد گفت: امسال که برای نخستین بار معاونت امداد به مجموعه ستاد تسهیلات زائران استان افزوده شده است، وظیفه هماهنگی بین دستگاهها و مجموعه های امدادرسان بر عهده این معاونت گذاشته شده است.

وی گفت: بر این اساس کلیه برنامه های امداد و نجات سازمانها و مجموعه های امدادی بر پایه سه محور اصلی حوادث طبیعی، حوادث انسان ساز(جاده ای) و حوادث احتمالی اجتماعات تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به برنامه های محور حوادث انسان ساز یا حوادث جاده ای گفت:برای مدیریت و امداد رسانی در این حوادث، همانند سنوات گذشته طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند ماه جاری آغاز و تا 17 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

پورساداتی گفت: در قالب اجرای این طرح 35 پایگاه امداد و نجات با 70 خودروی امدادی و 41 آمبولانس با 901 نفر عوامل مختلف امدادی در طول ایام اجرای طرح در محورهای مواصلاتی استان فعال می شود.

وی اظهارداشت: بالگرد امدادی هلال احمر نیز به صورت 24 ساعته در کنار بالگرد اورژانس اقدام به امدادرسانی در حوادث می نماید.

او افزود:محور قوچان مشهد و محور مشهد سبزوار پرحادثه ترین محورهای استان خراسان رضوی است که به همین دلیل شمار پایگاهها و نیروهای امدادی در این محورها افزایش یافته است.

وی گفت: در قالب اجرای این طرح در نوروز امسال 17 هزار و 409 نفر آسیب دیده از حوادث از سوی هلال احمر خراسان رضوی امدادرسانی شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: در قالب محور حوادث طبیعی نیز آمادگی های لازم جهت مدیریت بحرانهای احتمالی از جمله بحران برف و کولاک هفته گذشته فراهم شده است.

وی اظهارداشت: بر این اساس هر پایگاه امدادی ثابت در استان که شامل 16 پایگاه می شود امکانات و تجهیزات لازم جهت اسکان 200 نفر را دارد.

پورساداتی گفت: همچنین طرح راهنمایی مسافران نوروزی از سوی معاونت داوطلبان هلال احمر در استان اجرا می شود که در قالب آن 45 ایستگاه به صورت پست های 12 و 24 ساعته با حضور 900 نفر از اعضای جوانان هلال احمر در مبادی ورودی شهرها و محورهای پرتردد استان مستقر می شوند.

وی با اشاره به طرح های تدوین برنامه های امدادی در قالب محور حوادث اجتماعات خاص در استان گفت: یکی از این برنامه ها مدیریت نیروها در قالب حضور مقام معظم رهبری در رو اول فروردین ماه سال آینده است

پورساداتی گفت: در این راستا مدیریت امدادی رینگ داخلی حرم مطهر با استقرار پنج دستگاه آمبولانس به هلال احمر خراسان واگذار شده است که با همراهی یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی و استقرار 100 نجاتگر در صحن حرم مطهر حاضر و به امدادرسانی در موارد خاص می پردازند.

وی گفت: همچنین دو ایستگاه سلامت و فرهنگی با حضور پزشک، پرستار و اعضای جوانان هلال احمر در حرم مطهر در این روز حضور دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امسال برای نخستین بار سامانه امدادی پاسخگویی امداد جمعیت هلال احمر به شماره 148 بنام ˈندای امدادˈ در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی از 28 اسفند ماه جاری راه اندازی می شود/س

برچسب ها: معاون ، امداد ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.