معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: کلیه موزه های استان کرمانشاه برای استقبال ویژه از میهمانان نوروزی آماده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی از آمادگی کامل موزه های استان کرمانشاه برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه موزه های مردم شناسی هر شهرستان تلاش می کنند تا آداب و رسوم و فرهنگ آن منطقه را به بازدید کنندگان نشان دهند، ابراز داشت: در این راستا شهرستان های سنقر، صحنه، کنگاور، کرمانشاه، پاوه، دالاهو، قصرشیرین و اسلام آبادغرب، استان کرمانشاه مجهز به موزه مردم شناسی شده اند.

وی افزود: در موزه های مردم شناسی فرهنگ مردم یک منطقه به همراه خوراک، صنایع دستی، فضای منزل، پوشش و... آنها در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.

مرادی بیستونی در ادامه در خصوص موزه های تخصصی استان کرمانشاه سخن گفت و موزه های خط و کتابت، پارینه سنگی و صنایع دستی را از جمله موزه های شاخص استان برشمرد.

به گفته وی موزه پارینه سنگی که در محل تکیه بیگلربیگی قرار دارد، آثار دوران پارینه سنگی ایران زمین را به نمایش گذاشته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه گفت: موزه پارینه سنگی در واقع موزه ای است که مربوط به انسان است که آثار مربوط به عصر حجر را به تصویر کشیده است.

به گفته مرادی بیستونی در این موزه آثار مربوط به انسان از صد هزار سال تا ده هزار سال پیش در معرض دید قرار دارند.

وی ادامه داد: در این موزه آثاری در مورد فیزیولوژی انسان، ابزار های سنگی مربوط به انسان های عصر شکار و بقایای حیوانات منقرض شده و ... به چشم می خورد.

مرادی بیستونی موزه خط و کتابت را یکی دیگر از موزه های جذاب تکیه بیگلربیگی عنوان و ابراز داشت: در این موزه خط و خطوطی از دوران قاجار و خطوطی از آیت اله نجومی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در موزه صنایع دستی استان کرمانشاه نیز صنایع دستی استان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود: در موزه صنایع دستی کرمانشاه علاوه بر نمایشگاه هنرمندانی در قالب ورک شاپ به فعالیت عملی صنایع دستی مشغولند.

گفتنی است؛ موزه های استان در ایام نوروز از ساعت 8 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان می باشد/س

برچسب ها: کرمانشاه ، موزه ، میهمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.