استاندار خراسان رضوي در نخستين برنامه "سفر بخير" كه از ويژه برنامه های سيماي استانی براي ايام نوروز است، حضور یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسين فروزان مهر ضمن تبريك پيشاپيش سال نو، اظهار كرد: هر ساله همزمان با ايام نوروز، مردم از اقصي نقاط ایران و جهان براي تشرف به بارگاه ملكوتي امام رضا(ع)، به اين خطه نوراني سفر مي كنند.

وي افزود: علاوه بر اين، شاهد حضور پر خير و بركت مقام عظماي ولايت در روز اول فروردين و ديدار مردمی معظم له به عنوان عيدانه حضرت رضا(ع) به زائران و مجاوران خراسان رضوي هستيم.

استاندار خراسان رضوي گفت: تمامی دستگاه های خدمت رسان با همکاری و هماهنگی كميته هاي ذيل ستاد تسهيلات زائران در جهت رفع نیازها و ایجاد رفاه و آسایش هر چه بیشتر مسافران نوروزی تلاش و برای تامین و ساماندهی مواردی همچون ارزاق، اسكان، حمل و نقل، بهداشت و درمان و تردد، زائران برنامه ریزی می‌نمایند

فروزان مهر خاطرنشان كرد: در طول تعطیلات نوروزی، ستاد تسهیلات زائران با تمهيد مقدمات و تدوين برنامه هاي عملياتي در جهت ارتقاي خدمت رساني به زائران و مسافران به صورت شبانه روزي فعاليت و تلاش مي كنند.

رييس ستاد دائمي تسهيلات زائران خراسان رضوي با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته برای سهولت تردد و افزایش ضریب ایمنی در جاده‌های استان، گفت: علی رغم طولانی بودن  این محورها و تردد بالای خودرو در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس، 40 درصد کاهش آمار متوفیات سوانح رانندگی 11 ماه گذشته کشور مربوط به خراسان رضوی بوده است.

 وی ضمن تاکید بر تلاش در جهت به حداقل رساندن آمار تصادفات، افزود: از پلیس راه استان انتظار می رود تا با اعمال تدابیر ترافیکی مناسب در جاده ها، علاوه بر جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی، جایگاه به دست آمده در زمینه کاهش آمار متوفیات سوانح  رانندگی را همچنان استمرار بخشند.

استاندار خراسان رضوی همچنین برضرورت برنامه ریزی برای تسهیل تردد زائران در معابر شهری و دسترسی آسان تر آنان به هسته مرکزی شهر، به ویژه حرم مطهر رضوی تاکید کرد.   

فروزان مهر در ادامه، اظهار کرد: به منظور افزایش بهره مندی معنوی زائران از زيارت حرم مطهر حضرت رضا(ع)، در کنار اوراق و امکانات اطلاع رسانی، بسته‌هاي فرهنگي نیز در مبادي ورودي استان به آنان تقديم خواهد شد.

وي افزود: از شهرداران شهرهايي كه در مسير تردد زائران است، خواسته شده تا با زيباسازي شهرها و برنامه‌ريزي براي طراحي مبلمان شهري مناسب، فضاي با نشاط و جذابي براي مسافران نوروزي فراهم كنند.

استاندار خراسان رضوي همچنين با اشاره به نقش رسانه هاي گروهي از آنان، به ويژه صدا و سيما خواست تا با اطلاع رساني دقيق و انعكاس به موقع اقدامات و خدمات فراهم شده از سوي دستگاه هاي اجرايي زمينه را براي آگاهي بخشي بیشتر به زائران و استفاده بیشتر آنان از شرایط و خدمات ایجاد شده، فراهم سازند./س

 

 


برچسب ها: اهمیت ، اطلاع ، رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.