مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره ملي صداي بهار از 28 اسفند همزمان با سراسر كشور در محوطه مسجد كبود تبريز برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدی افزود: اين جشنواره با اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنری در رواق هاي فيروزه جهان اسلام فعاليت خود را آغاز مي كند و در دیگر نقاط شهر و استان از جمله محوطه آثار ثبت شده جهانی ، بازار کبود و خانه پروین اعتصامی ادامه پیدا خواهد کرد .

محمدي برنامه هاي شاد و متنوع فرهنگي، هنري، معرفي آداب و رسوم آذربايجان شرقي، اجراي نمايش هاي آييني نوروزي و برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي را از جمله بخش هاي اين جشنواره برشمرد.

وي خاطرنشان كرد: ارائه لباس هاي محلي، غذاهاي بومي و شيريني و سوغات مخصوص استان در كنار جشن ها و نمايش هايي همچون تكم گرداني و ساياچي با محوريت آئين هاي نوروزي از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده براي جشنواره ملي صداي بهار به شمار مي رود.

اين مقام مسئول تصريح كرد: برنامه هاي جشنواره ملي صداي بهار، علاوه بر نمايش آيين هاي نوروزي آذربايجان شرقي، به معرفي جاذبه هاي تاريخي، طبيعي و گردشگري شهرها و روستاهاي استان به گردشگران نيز مي پردازد.

محمدي فرهنگ و تاريخ غني، موسيقي و آداب و رسوم كهن و بكر مناطق مختلف آذربايجان شرقي را از جمله زيباترين و پرطرفدارترين جاذبه هاي گردشگري اين استان در كنار مناظر طبيعي آن توصيف كرد.

وي همچنين چاپ بروشور، نقشه، کتابچه مشترک نوروزی، هزاران نسخه سی دی معرفی استان و استقرار سفره هاي هفت سین در ميادين شهرها را از ديگر برنامه هاي آذربايجان شرقي در جشنواره ملي صداي بهار خواند.

يادآور مي شود، جشنواره ملي صداي بهار از 28 اسفند تا 16 فروردين، با برپايي برنامه هاي متنوع و متعدد فرهنگي، حركات آييني و نمايشي، موسيقي، هنري و صنايع دستي با محوريت آئين هاي نوروزي در آذربايجان شرقي برپا شده و از 28 اسفند با افتتاحي رسمي، در محوطه مسجد كبود تبريز كار خود را آغاز مي كند/س

برچسب ها: بازار ، کبود ، فیروزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.