معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‎رضوی از برگزاری جشنواره شعر کوثر همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسین مسگرانی گفت: همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در راستای ایجاد جریان جامع و فراگیر مبتنی بر ترویج و گسترش سیره و سبک زندگی این بانوی بزرگوار، جشنواره ملی شعر کوثر در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان و با موضوعات سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه (س)، عفاف و حجاب، همسرداری، صبر و حلم، ولایتمداری و ... برگزار میشود.

معاون فرهنگی ارشاد خراسانرضوی ادامه داد: علاقه‌مندان تا پنج اردیبهشت‌ماه فرصت دارند آثار خود را با موضوعات اعلام شده به آدرس پست الکترونیکی دبیرخانه این جشنواره به آدرس adabi.ostan@yahoo.com ارسال کنند.

وی افزود: هر شاعر میتواند پنج اثر در قالبهای مختلف شعری به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و توجه به این نکته ضروری است که آثار ارسالی نباید در سایر جشنوارهها و کنگرهها شرکت داده شده باشند.

مسگرانی گفت: این جشنواره توسط امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسانرضوی برگزار می‌شود.

مسگرانی افزود: کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور، ویژه شعر حماسی با اهداف بزرگداشت آثار و مفاخر فرهنگی کشور به عنوان راهکاری اصولی برای تقویت غرور و خودباوری ملی و اسلامی در جامعه، ایجاد زمینه‌های لازم و تشویق شاعران در جهت آفرینش آثار فاخر با الهام از آثار و متون گرانقدر ادب فارسی همچون شاهنامه، نگاه ویژه و تخصصی به شعر حماسی به عنوان یکی از گونه‌های مهم ادبی در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

مسگرانی اظهار داشت: اشعار ارسالی نباید در هیچ جشنواره یا کنگره دیگر شرکت داده شده باشند، پس از داوری آثار در نهایت ضمن دعوت از 14 نفر از شاعران برای شرکت در کنگره، از هفت نفر از صاحبان آثار برگزیده تقدیر می‌شود.

وی گفت: مکان برگزاری کنگره شهرهای مشهد و نیشابور است و در تاریخ 25 الی 28 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود/س 

 


برچسب ها: جشنواره ، ملی ، شعر ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.