معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرای تبریز در ایام نوروز از ساعت 30/8 صبح تا 20 پذیرای میهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، "اکبر آرمند" مقبره‌الشعرای تبریز را مهمترین و پرجاذبه‌ترین مرکز گردشگری استان عنوان کرد و گفت: حضور میهمانان داخلی از اقصی نقاط ایران اسلامی و همچنین از کشورهای خارجی در تبریز بدون شک همراه با بازدید از این مکان ارزشمند فرهنگی توام است.

وی افزود: این مجموعه فرهنگی – تاریخی براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در طرح مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی، به عنوان موزه شعرا و ادبا خواهد بود.

آرمند گفت: در این موزه آثار بزرگان ‌ادبی و هنری استان و فیلمهای مستند و نقاشیهای مرتبط با آنان به نمایش گذاشته شده و کتابهایی در رابطه با بیوگرافی آنها به پنج زبان زنده دنیا منتشر می شود .

وی ایجاد ویترین‌های کتب شعرای معاصر، نورپردازی مناسب داخل بنا و نصب دهها اثر هنری از هنرمندان استان در این مجموعه را از دیگر فعالیتهای انجام یافته در مقبره‌الشعرای تبریز عنوان کرد.

آرمند گفت: علاوه بر ایام نوروز، در طول سال بازدیدکنندگان داخلي در قالب تورهاي گردشگري و همچنین دانش‌آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاههای کشور از مقبره الشعرا دیدن می‌کنند.

مقبره الشعراي تبريز آرامگاه شاعران نامي كشور از جمله شهريار، خاقاني شرواني، اسدي طوسي، وقطران تبريزي است كه در ضلع شمالي بقعه سيدحمزه در محله قديمي سرخاب واقع شده است.

مجموعه فرهنگي تاريخي مقبره الشعرا قبلا به نام حضيره الشعرا (مكان اقامت شعرا) و قبرستان سرخاب معروف بوده و با توجه به وجود آرامگاه حدود 400 شاعر و عارف نامي براي تمام مردم ايران ارزشمند و مورد توجه بوده و پس از دفن شعرا در آن به مقبره الشعرا تغيير نام يافت/س

 

برچسب ها: مجموعه ، فرهنگی ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.