فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در ایام عید می خواهیم امنیت و آسایش مردم و مسافران نوروزی را در سراسر استان فراهم آوریم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


سردار کریم کشوری گفت: در ایام نوروز از 70 درصد توان نیروی انتظامی در اجرای طرح های نوروزی و طرح چهارشنبه سوری استفاده خواهیم کرد.

وی محورهای اصلی کار نیروی انتظامی در این ایامرا پلیس راه و پلیس راهور بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم سنگین ترافیک در تمامی معابر اصلی، بزرگراه ها، راه های اصلی و فرعی و مسیر تفرجگاه های مردمی، پلیس تمامی مکان های گفته شده را تحت پوشش خود قرار داده تا بتواند از ایجاد مشکل برای مسافران نوروزی در این مسیرها پیشگیری کند.

کشوری بحث مدیریت سرعت را شعار کار پلیس راه در ایام نوروز بیان کرد و از برخورد جدی پلیس با تخلفات حادثه ساز در این ایام خبر داد.

کشوری سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ را چهار تخلف حادثه ساز بیان کرد و اظهارداشت: 70 درصد تصادفات منجر به مرگ و میر در جاده های استان بر اثر این چهار تخلف حادث می شود.

وی با بیان اینکه امسال پلیس استان در بحث کنترل ترافیک و مدیریت سرعت با جدیت تمام اقدام می کند، اظهار داشت: تمامی محورهای مواصلاتی، بزرگراه ها و راه های اصلی در سراسر استان را تحت پوشش قرار داده ایم.

کشوری در ادامه در خصوص نقاط حادثه خیز استان از شناسایی و احصاء نقاط حادثه خیز در سراسر استان خبر داد و گفت: این نقاط به دستگاه های مربوطه معرفی شده اند و درخصوص برخی از آنها اقدامات کوتاه مدتی صورت گرفته و بقیه نیز در دست اقدام می باشند.

به گفته کشوری 246 نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی شده که 85 نقطه آن در ردیف نقاط پر حادثه استان به ادارات مربوطه معرفی شده اند.

وی با بیان اینکهدر درون شهرها نیز بحث انضباط ترافیکی را به شدت کنترل می کنیم و با اعلام اینکه60 درصد کشته های تصادفات درون شهری در مرکز استان عابرین پیاده می باشند، اظهار داشت: در تصادفاتی که در نزدیکی پل عابر پیاده رخ دهد، 50 درصد عابر پیاده در تصادفات به عنوان مقصر شناخته خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص بحث پیشگیری از سرقت و وقوع جرایم در ایام نوروز اظهارداشت: در این خصوص تمامی گشت های نیروی انتظامی فعال هستند و گشت های سیار نیز در تمامی سطح شهرها استقرار خواهند یافت.

کشوری اظهار داشت: جهت پیشگیری از سرقت منازل در ایام نوروز جابجایی وسایل منزل تنها با هماهنگی کلانتری محل امکان پذیر خواهد بود و این طرح از 28 اسفند ماه تا 17 فروردین در سراسر شهرهای استان اجرایی خواهد شد.

کشوری همچنین از تشدید نظارتهای پلیس بر مراکز اقامتی از طریق اماکن عمومی خبر داد و اظهارداشت: تیم های پلیس به همراه تیم های بهداشتی سرکشی پیوسته ای رااز اماکن اقامتی خواهند داشت و در صورت مشاهده تخلف در این اماکن به شدت با آنها برخورد می کنند.

وی افزود: پلیس همچنین علاوه بر اماکن اقامتی، مراکز خرید، محل اسکان مسافرین، مکانهای تفریحی و تفرجگاه ها را نیز سرکشی خواهد کرد و با ناهنجاریهای رخ داده در این اماکن به شدت برخورد می کند.

وی همچنین از برخورد شدید پلیس با بدحجابی و پوشش نامناسب در اماکن و تفرجگاه های سراسر استان خبر داد و اظهار داشت: هرگز پلیس اجازه تظاهر فساد علنی را در اماکن و تفرجگاه های عمومی نخواهد داد.

وی همچنین از گشت نامحسوس گشتهای اطلاعات، مواد مخدر و آگاهی استان به صورت شبانه روزی در سراسر استان خبر داد.

به گفته کشوری علاوه بر دوربینهای نیروی انتظامی دوربینهای شهرداری، مراکز تجاری، بانکها و صرافی ها در صورت مشاهده تخلف آن را به پلیس آگاهی اطلاع داده که دراین خصوص می توانند در پیشگیری از وقوع جرم و کشف آن موثر واقع شوند.

وی طرح نوروزی انتظامی استان را در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی بیان کرد و اظهارداشت: پلیس اطلاعات و امنیت هم اکنون این طرح را در سراسر کشور پیگیری می کند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، مسافر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.