به سیستم دبیرخانه وزارت علوم نامه ای در خصوص برکناری روسای دانشگاه های تهران ، تربیت مدرس، امیر کبیر و جهاد دانشگاهی داده نشده است.

ملک فر، مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  علی رغم وجود حرف هایی در خصوص ارائه نامه از سوی رئیس جمهور به وزیر علوم برای برکناری روسای دانشگاه های تهران ، تربیت مدرس، امیر کبیر و جهاد دانشگاهی به سیستم دبیرخانه چنین نامه ای دریافت نکرده است.

وی افزود: انتصاب روسای دانشگاه ها از امتیازات وزیر علوم بوده که وزیر از بین افرادی که واجد شرایط هستند فرد مورد نظر را به عنوان سرپرست دانشگاه در مرحله اول انتخاب و با ارائه رزومه آن فرد به شورای عالی انقلاب فرهنگی رای گیری و نهایتاً نتیجه به رئیس جمهور اعلام می شود و بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی فرد مورد نظر انتخاب می شود.

ملک فر تصریح کرد: رئیس جهاد دانشگاهی با انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی و نهایتاً با حکم رئیس جمهور رئیس جهاد دانشگاهی نیز انتخاب می شود البته این در حالیست که نه در خصوص روسای دانشگاهی و نه در خصوص رئیس جهاد دانشگاهی چنین نامه ای به دست ما نرسیده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار