رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند گفت: انتخابات خردادماه سال 92 یکی از سرنوشت سازترین انتخابات پیش رو است که در این میان نقش شوراهای فرادستی، شهری و روستایی در تشویق مردم برای حضور گسترده در پای صندوق های رای بسیار موثر است.

ˈناصر پیرمردیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... با توطئه به میدان آمده تا موجب فروپاشی نظام و ارزش های اسلامی را فراهم کند، ولی به حول و قوه الهی، تدابیر رهبری و حمایت مردم از نظام ناکام مانده است.

وی ادامه داد:مردم همیشه در صحنه انقلاب اسلامی همواره با اتحاد و همدلی خویش سعی کرده اند تا توطئه ها و دسیسه های دشمن را خنثی کنند و امروز نیز در صحنه ای دیگر که انتخابات خرداد ماه سال 92 است، بار دیگر با حضور حداکثری اهداف غرب را خنثی خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند در ادامه با تاکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهرستان با تشکیل جلسات مکرر و حتی فراتر از قانون مصوب در طول سال 91 در جهت ارائه خدمات و رفع مشکلات مردم شریف شهرستان تلاش نموده اند، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهرستان دماوند با همکاری فرمانداری شهرستان تلاش های بسیاری را در جهت بررسی و رفع مشکلات مردم داشته است و حتی این مشکلات در شورای عالی استان نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

پیرمردی درباره مصوبات کمیسیون حقوقی شورای اسلامی استان تهران گفت:این جلسه که با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شد، مقرر شد اعضای شورا با هماهنگی لازم در دوران انتخابات نسبت به برنامه و تبلیغات خویش اقدام کنند تا به جایگاه شورا لطمه ای وارد نشود.

این مقام مسوول در ادامه به اختصاص سه و یک دهم بودجه شهرداریها برای شوراهای اسلامی اشاره و بیان کرد: مهمترین عاملی که استقلال شوراهای شهرستان را با توجه به گستردگی حوزه فعالیت اعضای شورا تهدید می کند نبود منابع مالی به حد کافی و لازم است که در مکاتبات صورت گرفته با شورای عالی استانها در این خصوص، شاهد اختصاص سه و یک دهم بودجه جاری شهرداری ها به شوراهای فرادستی بودیم.

وی ادامه داد: این لایحه نیز در مجلس ارائه شده است که انتظار داریم این قانون نیز برای دهیاریها و روستاها نیز مصوب شود چرا که آبادانی شهرها بستگی به روستاها نیز دارد.

پیرمردی افزود: رهبر معظم فرموده اند که اعضای شوراها باید قدردان مشارکت مردم باشند و خود را وقف خدمتی کنند که بر زندگی روزمره اهالی شهر و روستا دارای تاثیری مستقیم و نزدیک است.

وی گفت: شوراها به عنوان یک نهاد مردمی در هر شرایطی تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می گیرند اما لازم است که اعضای شوراها چه شهری و چه روستایی از سیاسی کاری و سیاست زدگی خودداری کنند.

وی بیان کرد: دماوند به عنوان حلقه اتصال سه استان تهران، سمنان و مازندران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن آب و هوایی معتدل و قرار گرفتن آن در دو محور استراتژیک تهران و فیروزکوه دارای ظرفیت و پتانسیل های مطلوبی است./س



برچسب ها: شورا ، انتخابات ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.