هنگام مراجعه به رستوران هاي بين راهي توجه به محيط و نوع غذا از اهميت خاصي برخوردار است.

نياز محمدزاده، دکتراي تغذيه با اشاره به اينکه حتي الامکان نبايد در سفرهاي نوروزي به رستوران هاي بين راهي مراجعه کرد به خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چنانچه به هر دليلي افراد خواهان استفاده از رستوران هاي بين راهي در سفرهاي نوروزي شدند بايد به رستوران هايي مراجعه کنند که شناخته شده بوده و امکان پيگيري اصول بهداشتي در آنها وجود داشته باشد.
 
وي افزود: در هنگام مراجعه به رستوران هاي بين راهي سعي شود از ظروف يکبار مصرف و يا ظروفي که افراد از منزل با خود مي برند استفاده کنند و غذايي که در درجه اول براي خوردن توصيه مي شود جوجه کباب با دوغ است.
 
دکتر محمدزاده استفاده از گوشت قرمز و کباب کوبيده در رستوران ها را اولويت آخر براي غذا خوردن عنوان کرد و اظهار داشت: بيشترين آلودگي از نظر تهيه و مواد زائد و چربي گوشت قرمز است بنابراين بهتر است از اين غذاها استفاده نشود.
 
وي تاکيد کرد: در سفرهاي نوروزي هنگام مراجعه به رستوران به هيج وجه از سالاد و سبزيجات استفاده نشود زيرا احتمال آلودگي انواع بيماري هاي گوارشي در سبزيجات بسيار بالاست.
 
اين دکتراي تغذيه استفاده از آبليمو، آبغوره و سرکه را در کنار انواع غذاها براي محافظت از بدن ضروري دانست و خاطرنشان کرد: از انواع ماست و دوغ و لبنيات هايي که بسته بندي نيستند و از آبهايي که منشا مشخصي ندارند بايد خودداري کرد.
 
دکتر محمدزاده يادآور شد: به هرحال استفاده از مواد غذايي خانگي اولويت بيشتري به استفاده از مواد غذايي که در رستوران هاي بين راهي استفاده مي شود دارد. /ز2
برچسب ها: رستوران ، غذا ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.