يكي از مهمترين دستاوردهاي اين پژوهشگاه در سال 91 همكاري با حوزه صنعت نفت بوده كه در قالب پروژه كاران ملي با بحث تدوين دانش فني سبك سازي نفت خام مورد بررسي قرار گرفته است.

منصور انبيا رئيس پژوهشگاه شيمي و مهندسي شيمي ايران در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از مهمترين دستاوردهاي اين پژوهشگاه در سال 91 همكاري با حوزه صنعت نفت بوده كه در قالب پروژه كاران ملي با بحث تدوين دانش فني سبك سازي نفت خام مورد بررسي قرار گرفته است.

وي افزود: هم اكنون تقريباً بيش از 100 سال است كه با صنعت نفت ايرانيان و پژوهشگران كشورمان آشنا هستند من ابراز تاسف مي‌كنم كه تا كنون حتي يك مورد دانش فني بومي در خصوص سبك سازي نفت در كشور وجود ندارد.

انبيا تصريح كرد: ما هر ميزان بتوانيم نفت سنگين را سبك كنيم به همان ميزان مي‌توانيم ارزش افزوده كار را هم بيشتر كنيم كه نتيجه آن درآمد مبالغ هنگفت براي كشور است.

وي به بحث كاتاليت اشاره كرد و افزود: يكي از مقوله‌هاي صنعت نفت بحث كاتاليت‌ها است با توجه به ظرفيتي كه مجموعه وزارت نفت در پژوهشگاه شيمي سراغ دارد اين نظارت و بررسي را بر عهده پژوهشگاه شيمي گذاشته است چنانچه در اين سند 110 كاتاليت كه در صنعت نفت مورد نياز كشور است و از پر مصرف‌ترين عناوين اين كاتاليت به شمار مي‌رود هم اكنون مندرج شده و بر عهده پژوهشگاه شيمي قرار گرفته است./ع2

برچسب ها: شیمی ، پژوهشگاه ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار