قرن‌هاست كه محبين و شيعيان فرزند رسول خدا(ص) چشم انتظار ظهور مهدي موعود هستند اما شايد ارائه راهها و راهكارهايي براي نزديك شدن ظهور در سال پيش روز خالي از لطف نباشد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، قرن هاست كه از غيبت كبدي مي‌گذرد و شيعيان و محبين واقعي حضرت حجت(ع) هر سال جديد را به اميد ظهور او آغاز مي كنند.
اما اينكه از دست و عمل اقشار مختلف اجتماعي چه كار و اعمالي براي نزديك شدن ظهور برمي‌آيد مهيم است كه با دقت و بررسي در شغلها و حرفه ها و جايگاههاي مختلف اجتماعي مي‌توان به آن دست يافت.
از اين روز در ذيل با معرفي اقشار مختلف جامعه اقداماتي را كه مي توان در راستاي نزدي شدن ظهور بايد پيش روز قرار دهيم معرفي مي‌شود.
1-    زنان خانه دار اين گروه از جامعه علاوه بر نقش فردي خود با آموزش و تربيت فرزندان براي شناخت صحيح از ظهور موعود و فوايد آثار و نتايج ظهور ايشان مي‌توانند خانواده خود را نسبت ب اين موضوع آشنا كنند.
گذشت، ترك گناه، صله رحم ، ارتباط صحيح با اعضاي خانواده و اقوام از ديگر مواد اخلاقي است ه بانوان خانه دار با نيت نزديك شدن ظهور مهدي موعود مي‌توانند انجام دهند.
2-    معلمان، فرهيختگان،‌دانش اموزان و دانشجويان از ديگر اقشار تاثيرگذاري هستند كه در ارتباط با مخاطبان خود فارغ از توجه به رشته تخصصي مورد نظر خود مباحث مهدويتريال انتظار و ظهور را به عنوان يك دغدغه روزمره مطرحكنند.
3-    ارائه تحقيقات و گزارشان بدون توجه به زمان بندي خاص و مناسب زندگي براي عموم جامعه و يادآوري مسئله مهم مهدويت در قالب مقالات از روزنامه ها، رسانه ها نشريات داخلي در مدارس و دانشگاهها و بررسي راههاي مختلف و اجرايي انتظار براي ظهور از جمله اين اقدامات براي تسريع در امر ظهو است.
نقش بازاريان و كسبه در نزديك شدن ظهور مهدي موعود (عج) يكي از اقشارموثر د نزديك شدن ظهور بازاريان و كسبه هستند كه با كار برد انصاف و درستي و بعضا با كمك و مساعدتهاي مالي به قشر محروم و ضعيف جامعه مي‌توانند موحيات رضايت قلبي منجي عالم بشريت را به صوت روزانه به دست آورند.
خبرنگاران رسانه ها، از ديگر اقشار تاثيرگذاري اجتماعي هستند كه بدون مناسبت زدگي مي توانند در طول اسام سال گزارشهايي با موضوعات ونگاههاي جديد نيت به مساله ظهور تهيه كنند.
اتباط آنها با ماكز تخصصي مهدويت، مصاحبه با افراد موفق رشته هاي مختلف كه اقدامات بشردوستانه و موفقيت‌هاي اجتماعي بدست آوردند. با موضوع نقش ظهور و انتظار در زندگي آنها از جمله اقداماتي است كه مي‌تواند مود توجه اين گروه از جامعه قرار گيرد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار