مجري برنامه‌هاي گردشگري:/1

سفرهاي گروهي ايمن‌تر از سفرهاي فردي است

در اکثر برنامه‌هاي شاد و مفرح تلويزيوني رد پاي او را مي‌توان پيدا کرد از جمله برنامه هايي که در زمينه ايرانگردي و گردشگري باشد قسمت اول گفتگوي دو ساعته خبرنگار حوزه گردشگري باشگاه خبرنگاران با اقبال واحدي را در زير مي‌خوانيد.

در اکثر برنامه‌هاي شاد و مفرح تلويزيوني رد پاي او را مي‌توان پيدا کرد از جمله برنامه هايي که در زمينه ايرانگردي و گردشگري باشد قسمت اول گفتگوي دو ساعته خبرنگار حوزه گردشگري باشگاه خبرنگاران با اقبال واحدي را در زير مي‌خوانيد:
*شيرين ترين خاطره‌ايي که در سفر به شهرهاي مختلف کشور داشته‌ايد چه بوده
است؟
 خاطره زماني شيرن مي‌شود که چند سالي از آن گذشته باشد به همين خاطر تک تک روزهايي که من براي اجراي برنامه‌هاي تلويزيوني و غيره در بين مردم بوده‌ام برايم شيرين ترين خاطره است چرا که هيچ خاطره ايي شيرين تر از ديدن شادي مردم نيست.

*تعريف شما از گردشگري چيست؟

گردشگري پايه اقتصادي دارد به طوري که در زمان قديم وقتي کالايي در يک مکان توليد و اشباع مي‌شد بايد به مکاني ديگر منتقل و فروخته مي‌شد که بر اين اساس بازرگاني پايه گذاري شده و جاده ابريشم و کاروانسراها گسترش يافت بنابراين بحث گردشگري از بحث اقتصاد به وجود آمد که ابتدا فقط جهت تبادل کالا بود اما حالا خود گردشگر درآمدزا است و اگر بتوانيم گردشگري را رونق دهيم يعني ثروت کشور را افزايش داده‌ايم.

*به نظر شما موانع گردشگري در کشور چيست؟

اول اينکه تبليغات گردشگري در کشورها بسيار ضعيف است در حالي که تايلند، ترکيه، مالزي و ... در تمام نمايشگاه‌هاي گردشگري که در کشورهاي مختلف برگزار مي‌شود حضور فعال دارند و حتي اطلاعات و جاذبه‌هاي گردشگري کشور خود را به چند زبان در اختيار مردم قرار مي‌دهند.
دوم اينکه ما شيريني سفرهاي گروهي را هنوز تجربه نکرده‌اند چرا که دوست دارند به تنهايي و فردي به سفر بروند غافل از اينکه شيريني سفر در با هم بودن است يعني اگر مردم عادت کنند گروهي به سفر بروند هم امن تر و هم شيرين تر خواهد بود حتي اگر با تورهاي گردشگري نمي‌توانند سفر کنند، تورهاي خانوادگي بهترين گزينه است چرا که هم دغدغه رانندگي ندارند هم ايمن تر بوده ودر داخل وسيله نقليه‌ايي که با هم هستند بسيار شاد و مفرح خواهند بود ضمن اينکه در خريد و تهيه غذا هم برايشان خيلي به صرفه است.
در بحث گردشگري خارجي هم تبليغات مسمومي که عليه کشور ما ايجاد شده بايد از بين برود يعني به همت مسئولان بايد تبليغات گردشگري ايران را در کشورهاي خارجي بيشتر کنيم با برگزاري نمايشگاه‌هاي گردشگري و يا تبليغ تلويزيوني به راحتي مي‌توان زيباييهاي سرزمين ايران را به دنيا معرفي کرد چه اشکالي دارد اگر ما يک کانال گردشگري چند زبانه بين‌المللي داشته باشيم تا با پخش جاذبه‌هاي ديدني، آداب و رسوم، آثار هنري و مهمانوازي ايران و ايرانيان را در اختيار گردشگران جهاني قرار دهيم.
ما هم امکانات خوبي در کشور براي گردشگران داريم و هم آثار تاريخي و جاذبه‌هاي ديدني بين‌نظيري در نقاط مختلف کشور داريم که اگر درست تبليغ شود خود به خود پاي گردشگران جهاني را به ايران باز خواهد کرد.

*زيباترين استان کشور که فکر مي‌کنيد مردم از آن بي‌اطلاعند کدام است؟

سيستان و بلوچستان از جاذبه‌هاي ناب گردشگري کشورمان است که خيلي‌ها از آن اطلاع ندارند شما وقتي از بالاي استان حرکت مي‌کنيد همه نوع اقليم را در آنجا مي بينيد کوه، کوير، دشت، شاليزار، جنگل نخلستان،‌ دريا و .... که وجود اين نعمت‌هاي خدادادي، تنوع خاصي را به اين استان بخشيده که بسيار جالب و ديدني است شما اگر طرف‌هاي سراوان، نيک شهر، قصر قند و يا سربار برويد، جاذبه‌ها و ديدني‌هايي را در آنجا مي بينيد که اين استان در دل خود نهفته است و خيلي‌ها از آن خبر ندارند چون کمتر به آنجا رفته‌اند.

*در سفر به شهرهاي کشور مشکلي هم برايتان بوجود آمده؟

در طول اين مدت سفر که به نقاط مختلف کشور داشته‌ايم، همه جا را امن وسالم ديده و هيچ مشکلي بابت سفر نداشته‌ام تنها ناامني و خطر مربوط به جاده و رانندگي است که اگر مردم خوبمان قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت کنند، مطمئناً سفرهاي شيرين و خاطره‌انگيزي خواهند داشت./ص


بخش دوم اين گفتگو را اينجا بخوانيد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار