حضور رئیس و معاونان سازمان میراث فرهنگی در چهارمین جشن جهانی نوروز

همزمان با برگزاری چهارمین جشن جهانی نوروز در عشق آباد ترکمنستان رئیس، معاونین و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور امروز اول فرودین ماه در این جشن جهانی حضور یافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري؛ «محمد شریف ملک زاده»  معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، منوچهر جهانیان معاون گردشگری، مسعود علویان صدرمعاون میراث فرهنگی، یحیی رحمتی معاون صنایع دستی و تعدادی از مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در عشق آباد ترکمنستان در چهارمین جشن جهانی نوروز شرکت کردند.
در این مراسم که از صبح امروز پنج شنبه اول فرودین ماه و با حضور روئسای کشورهای حوزه نوروز در عشق آباد برگزار شده است دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز به همراه تعدادی از اعضاء کابینه حضور دارد.
در جشن جهانی نوروز که در حقیقت نماد اتحاد و همدلی کشورهای حوزه نوروز است سران کشورهایی که نوروز را جشن می‌گیرند گردهم آمده و این آیین باستانی را گرامی  می دارند.
 تا کنون نیز این جشن دو بار در تهران و یک بار در تاجیکستان برگزار و قرار شد تا هر ساله یکی از کشورهای عضو پرونده نوروز، میزبان جشن جهانی نوروز باشد.
در پرونده ثبت جهانی نوروز، هفت کشور از جمله ايران، افغانستان، پاکستان، تاجيکستان، عراق، ترکيه و ...عضویت داشتند اما در نشست بررسی الحاق کشورهای جدید در  پرونده نوروز که در سال 91 برگزار شد، تقاضای عضویت سه کشور افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان نیز بررسی شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار