مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران_ ساري به رويش گونه هاي علفي دافنه در جنگل هاي فريم اشاره کرد و افزود: اين گونه علفي در دنيا نادر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ عباسعلي نوبخت با اشاره به اينکه جنگل هاي شمال ايران که به نام جنگل هاي هيرکاني شهرت دارند، در استانهاي گيلان، مازندران و گلستان قرار دارند، اظهار داشت: سطح عرصه منابع طبيعي مازندران، يک ميليون و هفتصد هزار هکتار است که 500 هزار هکتار آن در منابع طبيعي شهرستان نوشهر و يک ميليون و 200 هزار هکتار در منابع طبيعي ساري است.

وي ادامه داد: مازندران به دليل دارابودن جنگل هاي هيرکاني داراي دو اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري است.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران_ ساري با اشاره به اينکه 9 پروژه حفاظتي براي عرصه هاي جنگلي در کشور و مازندران وجود دارد، گفت: راه اندازي يگان حفاظتي عرصه منابع طبيعي در کشور، گشت، مراقبت و اطلاع رساني، ساختمان هاي حفاظتي، ارتباط راديويي و آفات و بيماري از جمله پروژه ها است.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران_ ساري با بيان اينکه 6 گياه پزشک در مازندران وجود دارد، گفت: اين تعداد گياه پزشک در حال کار بر روي آفات و بيماري هاي گونه درختي هستند.

وي خاطرنشان کرد: در گذشته 4 ميليون متر مکعب برداشت چوب در جنگل هاي شمال داشته ايم که اکنون به زير يک ميليون متر مکعب رسيده است.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران_ ساري ادامه داد: با توجه به اينکه اکنون برداشت چوب را پايين آورده ايم، اما بايد يا به سمت زراعت چوب پيش رويم و يا به سمت واردات چوب برويم.

نوبخت يادآور شد: منابع طبيعي و آبخيزداري ساري 50 هزار متر مکعب کاهش برداشت چوب داشته که امسال به 311 متر مکعب رسيده است.

وي يادآور شد: استاندار مازندران امسال تسهيلات خوبي را براي زراعت چوب تخصيص داده است.

عصر اقتصاد_ بورس
91/12/14
برچسب ها: جراید ، کشاورزی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار