نخستین کار حرفه ای "لعیا زنگنه" در تئاتر و نمایش «یادگار سال های شن» در سال 71 بود.

به گزارش خبرنگار بخش سینمای باشگاه خبرنگاران؛ "لعیا زنگنه" بازیگر سینما و تلویزیون در سال 1344 در تهران متولد شد. مدرک کارشناسی تئاتر را از دانشگاه هنر گرفته است و یک دوره کلاس آموزش نقاشی را نیز گذرانده است.
"زنگنه" در سال 1370 فعالیتش را در تئاتر آغاز کرد و دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا،یادگار،خال خالی (عروسکی)، و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی در کنج تنهایی بازی کرد.
بازی در نمایش" یادگار سال های شن" به کارگردانی رفیعی در سال 1371 نخستین کار حرفه ای اش در تئاتر بود.
بازی زیبای او در مجموعه تلویزیونی "در پناه تو" به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1373 هنوز در یادها مانده است.                                    
او فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم "راز مینا "به کارگردانی عباس رافعی در سال 1375 آغاز کرد.                             
بازی کوتاه "زنگنه" در فیلم"مزاحم" (سیروس الوند) شاید بهترین نقش آفرینی او در سینما تا به امروز باشد.
"لعیا زنگنه" در مجموعه های تلویزیونی همچون "در قلب من" به کارگردانی حمید لبخنده در سال 86 ،"تولدی دیگر" به کارگردانی داریوش فرهنگ در سال 1387 ،یک قسمت از مجموعه" باران عشق" کارگردان احمد امینی در سال 1380 ،"اغما" به کارگردانی سیروس مقدم و "مدار صفر درجه" به کارگردانی "حسن فتحی" را در کارنامه هنری خود دارد.
  او در فیلم های سینمایی از جمله "شیفته" به کارگردانی محمد علی سجادی در سال 1378 ،"تکیه بر باد" به کارگردانی داریوش فرهنگ در سال 1378 ،"رنگ شب" به کارگردانی محمد علی سجادی در سال 1379 ،"هفت ترانه" به کارگردانی بهمن زرین پور و "مزاحم" به کارگردانی سیروس الوند در سال 1380،"تب" به کارگردانی رضا کریمی در سال 1381،" ریيس" به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ،1385 ،"خیابان های آرام" به کارگردانی کمال تبریزی و" جرم" به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1389،"خصوصی" به کارگردانی محمد حسین فرح بخش و "خود زنی" به کارگردانی احمد کاوری در سال 1390 نقش آفرینی کرده است./ص
برچسب ها: لعیا زنگنه ، سال نو ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.