امروز کجا بریم پیشنهاد راه بلد باشگاه خبرنگاران برای یک سفر یک روزه به چشمه تلخ آب است.

چشمه آب معدني تلخ آب واقع در دره لالون، جناح جنوبي برج خلنو، با رودخانه اي خروشان ، يکي از منااين چشمه در بالاترين نقطه روستاي شهرستانک در مسير جاده کرج- چالوس قرار دارد و فاصله اش تا تهران در حدود 100 کيلو متر است.

براي دستيابي به اين چشمه،بايد به روستايي رفت كه «لالون» نام دارد. به اين منظور مسافراني كه از سمت تهران به سوي اين روستا مي روند، از قسمت شمال شرقي شهر تهران به سمت جاده لواسانات رفته و پس از طي كردن اين جاده، از بخشي كه توسط يك ميدان بزرگ جاده به دو بخش منشعب مي شود، به سمت فشم مي روند.با رسيدن به ميدان اصلي فشم، بايد به سمت چپ (شرق) رفت، جاده در اين قسمت كمي باريك تر از حد استاندارد است و بيش تر براي دسترسي هاي محلي ساخته شده تا جذب گردشگران و طبيعت دوستان.
    
 با اين وصف اين منطقه در روزهاي تعطيل، خيل گسترده و انبوهي از طبيعت دوستان را پذيرا مي شود.افردي كه بنا به نياز يا علاقه خاص خود، يكي از مناطق اين بخش از استان تهران را براي تفريح و تفرج انتخاب مي كنند.

براي رسيدن به «تلخ آب» كه منطقه اي زيبا و با طراوت در مسير صعود به قلل مذكور است، بايد از دره اي كه از آن سخن رفت، عبور كنيم.اين دره دقيقاً در شمال روستاي «لالون» واقع شده است و مسيري كه از كنار ميدان اصلي روستا به سمت بالا (شمال) مي رود، ابتدا از كنار منازل ويلايي روستا عبور كرده و سپس به دره منتهي مي شود. با عبور از دره كه مسيري پاخورده و مشخص دارد و به اصطلاح مسير مالرو دارد، به بخشي از مسير مي رسيم كه بايد از دامنه شرقي منتهي به شمال يك تپه عبور كنيم.در اين بخش از مسير(كه همچنان دره اي است) نماي زيبايي از كوه ها و قلل شمال منطقه به چشم مي خورد.
    
 اين مسير بر خلاف قسمت هاي گذشته كاملاً پهن و فراخ است و عبور از آن مشكل نيست.پس از حدود سي تا چهل دقيقه به قسمتي مي رسيم كه از سمت چپ (شرق) جوي آبي به پايين و به سمت كف دره سرازير شده است.در بالادست اين جوي نيز فضايي نسبتاً مسطح ديده مي شود. اينجا، همان جايي است كه كوهنوردان كمي استراحت كرده و با نوشيدن آب چشمه «تلخ آب» مسير خود را ادامه مي دهند.

اما چند تا عکس از این منطقه تا بدانید راه بلد شما را جای بد نمی فرستد:



برچسب ها: چشمه ، گردشگری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار