کمیسیون ملی مشورتی حقوق بشر فرانسه گزارش در سالانه خود تاکید کرده است موارد نژادپرستی و اسلام ستیزی در فرانسه در سال 2012 افزایش یافت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24 ؛ سابرینا گلدمن نایب رئیس کمیسیون مبارزه با تبعیض و نژاد پرستی در این کمیسیون گفت شاخص های نژاد پرستی در فرانسه افزایش نشان می دهد و این وضع نگران کننده است. در سال دوهزار و دوازده شاهد افزایش موارد یهودی ستیزانه، اسلام ستیزانه و نژاد پرستانه بودیم. در جامعه نظر منفی فزاینده ای درباره اسلام و مهاجرت وجود دارد. 

وی درباره علل این پدیده گفت بحران اقتصادی موجب تنشهای اجتماعی می شود. در سال 2012 در اوج تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بحثها در حیطه سیاسی به مسئله مهاجرت، اسلام و اتباع خارجی کشیده شد و می توان گفت گفتمان سیاستمداران به طور کلی به استفاده ابزاری از اتباع خارجی روی آوردند و آنان را مسببان همه دردهای جامعه معرفی کردند. 

وی توصیه کردگفتمان سیاستمداران تغییر کند و دولت سیاستی منسجم در مبارزه با نژاد پرستی در پیش گیرد. وی یادآور شد در اینترنت ترویج افکار نژاد پرستانه به آفتی جدی تبدیل شده است. همه باید در برخورد با این مسائل مسئولیت پذیر تر رفتار کنند. 

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: نژاد ، اسلام ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار