مراقب باکتری های روی قالب صابون باشید

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛تحقیقات جدید نشان می دهد صابون هایی که در دستشویی ها مورد استفاده قرار می گیرند، همواره به باکتری ها آلوده هستند و حتی می توانند منجر به بروز بیماری شوند.

در کمال تعجب کارشناسان متوجه شدند، گاهی اوقات میزان میکروب های موجود در دست کودکان، بعد از آنکه آنها دستان خود را با صابون می شویند، افزایش می یابد.

 البته باز هم محققان اعلام کردند، مردم در هر صورت بهتر است بعد از استفاده از وسایل عمومی، دستشویی ها، باشگاه ها و مانند آن حتما دستان خود را بشویند.

اما باید در نوع صابون و شیوه ی استفاده از آن تجدید نظر کرد. آخرین تحقیقات انجام شده در دستشویی های عمومی نشان می دهد تقریبا یک چهارم صابون های مورد استفاده به باکتری های بیماری از آلوده هستند. حتی بسیاری از ظروف محتوی صابون های مایع نیز از آلودگی روی سطوح خود در امان نیستند و این در حالی است که نسبت به نظافت آنها هم توجه زیادی صورت نمی گیرد.

در صورتی که باکتری های موجود روی این صابون ها به خصوص در دستشویی های عمومی به درون بدن راه پیدا کنند می توانند، انسان را به بیماری هایی مانند عفونت ادراری، عفونت چشم، خارش و جوش مبتلا کند. افراد سالمند و همچنین مبتلایان به برخی انواع بیماری ها ممکن است بیشتر در معرض خطر باشند./ع2

منبع: مجله ی سیب سبز

برچسب ها: صابون ، آلودگی ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار