باران شکوفه های درخت ستان های بادام حاشیه زاینده رود مسافران نوروزی استان چهارمحال و بختیاری را جذب خود کرده است.

فروردین که می شود، درخت به خویشاوندی با زمین و گیاه می بالد و در صبح بهار سرود هزاران بلبل، همنوایی و صدای خیناگری شاخسارانش را طنین انداز می کند.
شکوفه های بادام شهرستان سامان در منطقه سیاحتی زاینده رود، چشم انداز بسیار نادر طبیعت در منطقه زاگرس است.
به شکوفه نشستن بادامستانهای شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری، این روزها جلوه دیگری از زیبایی طبیعی این استان را نمایان کرده و باز شدن شکوفه های بادام، شکرگزاری همه زیبایی دنیاست.
همین که سال نو محول شد شکوفه های بهاری سامان نخستین آواز بهاری زمینی را سر دادند تا بر گونه های درخت چون بوسه ای نشسته باشند و غنچه های درختان بادام، برفها را بدرقه کند.
در شهرستان سامان بادامستانها، سرمست از گل و شکوفه شده اند، در حالی که در زیراشکوب آنها خوشه های سبز گندم و جو برای رویش لحظه شماری می کنند و این جلوه سبز بهاران در اوج زیبایی است.
چشم انداز پل تاریخی زمانخان، رودخانه خروشان زاینده رود و طبیعت مجاور این گردشگاه که مملو از بادامستانهای سپید پوش است، رامشگر اذهان انسانهای زیباپسند است.
روستاهای زیبای هوره، یان چشمه و یاسه چاه و روستاهای چم های چندگانه سامان، با چشم انداز زیبای بهاری در میان این باغهای بادام و گردو، دیدنی تر از آن است، که با رنگها و واژگان به وصف آید.
استان چهارمحال و بختیاری دارای
  40هزار هکتار باغات مختلف است، اما باغات بادام شهرستان شهرکرد در بخش سامان در فصل بهار و نوروز با   12هزار هکتار، بار تمام زیبایی باغات این استان را بردوش می کشد.
وجود پل تاریخی زمانخان با
  12متر ارتفاع و قدمت زیاد، وجود مقبره دهقان سامانی و باغات بادامستانهای این شهر و فراهم کردن امکانات تفریحی و اقامتی برای ورود مسافران نوروزی آماده است.
بادامستانهای بادام شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری، در
  35کیلومتری مرکز این استان واقع شده است و هم  درصد از تولید بادام کشور، در این بخش صورت می گیرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.