دولت هند تصميم گرفته است که برای پشتيبانی از شرکت های داخلی بيمه برای پوشش بيمه ای حمل و انتقالات نفت ايران بودجه ای اختصاص دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رويترز، پیشتر هم در تاريخ ۲۶ خرداد ماه مجلس نمایندگان ژاپن بودجه ۱.۶ ميليارد دلاری را برای پشتيبانی از شرکتهای بيمه داخلی برای ارائه سرويس بيمه نامه به تانکرهای حامل نفت ايران تصويب کرده بود.

خبرگزاری رويترز طی گزارشی می نويسد "ويوک رايی" سخنگوي وزارت فدرال نفت هند به خبرنگاران گفت که برنامه دولت برای اختصاص بودجه برای پشتيباتی از پوشش بيمه ای نفت ايران به اين خاطر است که شرکتها پالايشگاهی دولتی مانگلور و شرکت خصوصی اسار اعلام کرده اند که بخاطر مشکلات تامين بيمه نامه احتمالا مجبور به قطع واردات نفت از ايران شوند.

هفته گذشته دولت هند که چهارمين وارد کننده بزرگ نفت در دنيا است، مذاکراتی را با اتحاديه اروپا برای روشن کردن موضع و قوانين اتحاديه در رابطه با بيمه و خريد نفت ايران توسط شرکت های داخلی هندی آغاز کرده بود.

شرکتهای بيمه اروپا از اول ژوئيه سال گذشته بخاطر تحريم های يکجانبه عليه ايران ارائه بيمه نفتکش های حامل نفت ايران را قطع کردند.

"رايی" گفت که وزارت دارايی هند در آستانه تصميم نهايی برای اختصاص بودجه برای بيمه اتکايی نفت ايران است. بر اساس پيشنهاد ارائه شده، بيمه گران محلی و هيات توسعه صنايع نفت بعنوان زير مجموعه وزارت نفت قرار است بودجه مورد نياز برای بيمه اتکايی شرکتهای دولتی داخلی برای انتقال نفت ايران را تامين کنند.

به گفته وی، هنوز جزئيات اينکه چه مقدار از اين پول بايد توسط وزارت فدرال نفت هند تامين شود، رقم بودجه مورد نياز و اينکه آيا برای پوشش بيمه اتکايی کافی خواهد بود يا نه، موضوعاتی است که بايستی مذاکره و حل شود.

برغم تحريم ها و فشارها، هند هنوز بعد از چين دومين خريدار عمده نفت صادراتی ايران است و ماهانه حدود ۱ ميليارد دلار، يعنی معادل يک چهارم نفت صادراتی ايران را خريداری می کند.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: هند ، ایران ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار