27 مليت تا روز 4 فروردين آمادگي خود را براي شركت در مراسم اهداي جايزه به همسر اوباما كه در غالب كنگره ره آورد سرزمين نور صورت مي گيرد، اعلام كرده‌اند.

به گزارش حوزه دفاعي-امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار يعقوب سليماني مسئول سازمان اردويي، راهيان نور و گردشگري بسيج در گفتگو با خبرنگار بسيج به خوزستان گفت: راهيان نور يك مهماني است كه به ميزباني شهدا برگزار مي شود و در واقع ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و انتقال آن فرهنگ به نسلي است كه دفاع و آن ويژگي ها را از نزديك نديدند.

سردار سليماني با اشاره به مواردي كه در راهيان نور بسترسازي مي شود اظهار داشت: امسال جشنواره ره آورد سرزمين نور كه قريب 10 دوره برگزار شده به جهت اينكه با ايام سوگواري دهه فاطميه تقارن يافته، تحت عنوان كنگره ره آورد سرزمين نور به مدت سه روز از هشتم الي دهم فروردين در شلمچه برگزار مي شود.

وي ضمن دعوت از اقشار مختلف هنرمندان براي شركت در اين مراسم تصريح كرد: از برگزيدگان دوره هاي قبلي اين جشنواره، كارواني با عنوان سفيران نور راه اندازي شده كه با برنامه ويژه اي از مبداء يعني تهران حركت كرده و در اردوگاه ها و زيارتگاه ها بيان خاطره خواهند داشت و به طور منظم در اين سه روز هم حضور مي يابند.

مسئول سازمان اردويي، راهيان نور و گردشگري بسيج، اهداي جايزه "باروت خيس" به همسر اوباما را ويژگي اين كنگره نسبت به سال گذشته دانسته و بيان كرد: به همين منظور دعوتنامه اي به سفير سويس ارسال شده است به جهت افشاگري سينماي هاليوود و اهداي جايزه اسكار به فيلم آرگو كه دسترنج كاخ سفيد است و مردم بايد بدانند عقبه اين قبيل جوايزي كه اهدا مي شود هنري نبوده و آن اقتدار محتوايي و هنري نيست بلكه مسائل سياسي را در موضوع دخالت مي دهند و به واسطه اين حركت و افشاگري لازم بود كه ما هم تقدير و تشكري از عامل اين حركت داشته باشيم. لذا جايزه اي به صورت تنديس آماده شده كه با حضور مليت هاي مختلف به سفير سويس به عنوان حافظ منافع امريكا در ايران يا نماينده وي اعطاء مي شود.

وي اين كنگره را مردمي ترين مراسم عنوان كرده و افزود: تا روز چهارم فروردين از 27 مليت اعلام آمادگي كردند تا در مراسم كنگره ره آورد سرزمين نور و اهداي جوايز به خانم اوباما مشاركت داشته باشند كه اين در نوع خود بي نظير است.
دبير قرارگاه مركزي راهيان نور كشور به شكست اقتدار پوشالي صدام به عنوان عامل استكبار در كربلاي 5 اشاره نموده و ادامه داد: براي اين مراسم از پدر شهيد احمدي روشن و 200 نفر از هنرمندان بنام دعوت شده تا در تاريخ اعلام شده در كنگره حضور يابند.

وي مليت شركت كنندگان خارجي را امريكا، كانادا، ونزوئلا، پاكستان، عراق، افغانستان، لبنان و... اعلام نموده و خاطرنشان كرد: 67 زائر خارجي روز سوم فروردين در رزمايش فرهنگي بصيرتي ستارگان زميني حضور داشتند و ويژگي اينگونه رزمايش ها اين است كه متاسفانه به تصوير كشيده نمي شود درحاليكه تاثير گذاري بالايي دارد.

سردار سليماني ادامه داد: در اين رزمايش رزمي فرهنگي، پزشك، نماينده مجلس، نائب رئيس مجلس و فرمانده دفاع مقدس، نوجوانان، جوانان، سالمندان و... حضور دارند يعني مخاطبين متنوع هستند ولي چه سري است كه به مدت سه ساعت در فضاي نامناسب جوي مي نشينند و نگاه مي كنند.

ايشان با بيان اينكه امسال اردوگاه ها و پادگان هاي دفاع مقدس را محلي براي اعزام كاروان ها به مناطق زيارتي دفاع مقدس تبديل شده اند خاطرنشان كرد: امسال به دليل كمبود اعتبارات فرهنگي كه نظام بايد پشتيباني مي كرد باعث شد تا در برگزاري راهيان نور خدشه اي وارد شود يعني حمايت هاي كافي صورت نگرفت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اوباما ، همسر ، جایزه ، اهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار