موسيقي "مختارنامه" و حال وهواي حاكم بر آن، به دليل همراهي با مخاطبان از دوران كودكي با آنها هم‌ذات پنداري پيدا كرده است.

ياسر داووديان (خواننده جوان موسيقي پاپ كشورمان) در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: روايت ها و تصاويري كه از واقعه عاشورا در ذهن ما نقش بسته، در دو دسته روايت هاي شخصي و روايت هاي عاميانه جاي مي‌گيرد كه دسته دوم چنين روايت هايي ذهن به ذهن در حال چرخش است.

*امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) عاشق بودند

اين خواننده جوان موسيقي پاپ كشورمان تصريح كرد: نكته حائز اهميت در رابطه با واقعه عاشورا اين نكته است كه امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) به دليل اينكه عاشق بودند به اين جنگ رفتند.
وي همچنين ادامه داد: افرادي كه راجع به واقعه عاشورا شعري مي‌نويسند و يا اثري را مي‌خوانند بايد به موضوع عاشق بودن امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) توجه ويژه اي داشته باشند و اين نكته را در ساخت آثار خود به طور حتم،‌در نظر بگيرند.

*ملودي هاي عاشورايي يا مداحي هاي معمول

داووديان با اشاره به اينكه امروزه بيشتر ملودي ها در قالب مداحي هاي معمول و موسوم شكل مي گيرد، اظهار داشت: امروزه بيشتر ملودي هاي ساخته شده، در قالب مداحي و يا نوحه خواني بروز پيدا مي‌كند.
وي ادامه داد: من تصور مي‌كنم اگر راجع به عاشورا و فكر و عشقي كه وجود دارد صحبت كنيم، خيلي بهتر است و به طور يقين تاثيرگذاري بيشتري هم خواهد داشت.

*امام حسين (ع) تشنه لبيك بود

وي همچنين تصريح كرد: توجه به اين گفته دكتر شريعتي كه امام حسين (ع) بيش از آب، تشنه لبيك بود؛ ما را به اصل واقعه عاشورا و توجه به نكات ارزشمند و نهفته در اين واقعه مهم بيش از پيش راهنمايي مي‌كند.

*شهامتي كه به شهادت تبديل شد

داووديان در رابطه با شهامت امام حسين (ع) و اينكه اين عنصر مهم و تبديل شدن آن به شهامت، دستمايه ارزشمندي براي ساخت موسيقي عاشورايي به شمار مي رود، اظهار داشت: در روند ساخت موسيقي هاي عاشورايي اگر به عنصر ارزشمند شهامت كه در وجود امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) موج مي‌زد و  همچنين تبديل شدن اين عنصر به شهادت توجه كنيم به طور يقين از محتوا و صحبت هاي با اهميت بيشتري جهت ارائه به مخاطبانمان برخوردار خواهيم بود.
وي در ادامه افزود: همچنين توجه به اصل واقعه عاشورا، توجه به افكار و عقايد امام حسين (ع) و ارزشهاي والايي كه اين امام بزرگوار به خاطر آنها قيام كردند از اهميت بسيار بالايي جهت توليد موسيقي هاي عاشورايي برخوردار است.

*موسيقي "مختارنامه" و هم‌ذات پنداري مخاطبان با آن

وي در رابطه با اينكه مردم موسيقي سريال "مختارنامه" را به همراه حال و هواي حاكم بر آن، بسيار دوست دارند؛ تصريح كرد: آثاري شبيه به موسيقي "مختارنامه" را مخاطبان بسيار دوست دارند چون از دوران كودكي با چنين موسيقي هايي بزرگ شده اند.
وي همچنين ادامه داد: "مختارنامه " با مردم به خوبي ارتباط برقرار كرد و همچنين تيتراژ اين اثر نيز با فيلمنامه آن به  نحو بسيار مطلوبي تناسب داشت.

*تيتراژ "مختارنامه" و جذب مخاطب

وي با اشاره به اينكه بسياري از افراد به خصوص اهالي موسيقي به خاطر تيتراژ، "مختارنامه" را تماشا مي‌كردند، اظهار داشت: بسياري از اهالي موسيقي را مي‌شناسم كه به خاطر تيتراژ "مختارنامه" اين سريال را تماشا مي كردند و اين نكته از امتيازهاي اين موسيقي به شمار مي رود.
داووديان در پايان خاطرنشان كرد: حال و هواي موسيقي "مختارنامه " باعث مي شد كه بسياري از مخاطبان خود را در فضاي معنوي كربلا احساس كنند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.