ژنرال جان آلن فرمانده سابق نیروی برقراری امنیت در افغانستان ایساف دوشنبه اعلام کرد شورش طالبان با پایان ماموریت رزمی ائتلاف بین المللی در پایان سال دوهزار و چهارده پایان نخواهد یافت بلکه ادامه خواهد یافت بدون اینکه در عین حال تهدیدی برای موجودیت دولت افغانستان باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این ژنرال آمریکایی در سخنانی در موسسه مطالعاتی بروکینگز واشنگتن گفت: هنگامی که من می گویم اول ژانویه دو هزار و پانزده هنوز درگیری هایی در افغانستان وجود خواهد داشت ، برخی تعجب می کنند.

ماموریت رزمی ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی ناتو سی ویک دسامبر 2014 پایان می یابد و به جای آن ماموریت آموزش و مساعدت نیروهای افغان خواهد بود که شامل هشت تا دوازده هزار نیرو خواهد بود.

 به گفته ژنرال آلن که فرماندهی ایساف را دهم فوریه ترک کرد، در برخی مناطق کشور در طول دوره ای طولانی شورشی وجود خواهد داشت.وی توضیح داد: مسئله این نیست که بدانیم آیا شورشی وجود دارد یا نه بلکه مسئله این است که آیا این شورش تهدیدی برای موجودیت دولت افغانستان است یا خیر.

ژنرال آلن تصریح کرد: به ویژه به سبب توسعه توانمندی های نیروهای افغان ،فکر نمی کند این موضوع تهدیدی برای موجودیت دولت باشد.وی در خصوص حدود سیصد و پنجاه هزار نیروی پلیس افغان گفت: آنان بهتر از آنچه فکر می شد ظاهر شدند .فرمانده سابق ایساف گفت: اما در مشاغل تخصصی مانند تدارکات ، مین روبی ، هوانوردی ، ارتش افغانستان به تدریج اعتبار می یابد هرچند کار زیادی باید در این زمینه انجام شود.
برچسب ها: ناتو ، طالبان ، شورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار