یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف تخم مرغ های تولید شده در شرایط طبیعی، بدن را نسبت به مواد معدنی و آلی تنظیم میکند و به عنوان غذایی کامل به هر شخص و در هر شرایط سنی استفاده آن توصیه می شود.

دکتر زندی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: تخم مرغ های محلی نسبت به تخم مرغ های موجو در بازار حاوی مکملها و مواد مغذی ها به میزان بیشتری است.
وی افزود: طبیعت زرده تخم مرغ های محلی هم نسبت به زرده تخم مرغ های موجود در بازار هم کمتر است یعنی دارای کلسترول کمتری است.
 
دکتر زندی با بیان اینکه تخم مرغ های محلی، به علت تغذیه طبیعی پرنده و نور آفتاب مستقیم، دارای ذخیره زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله منگنز، امگا 3 ، روی است بیان کرد: همچنین در صورت استفاده از این تخم مرغ ها دسترسی بدن به ویتامین ها و مواد مغذی آن سخت نخواهد بود و جذب این مواد راحت تر صورت میگیرد.
 
وی گفت: ترکیبات استروئیدی و هورمونهایی که در تخم مرغ های معمولی فراوان یافت می شود در این تخم مرغ ها در حد اعتلال است و اسیدهای چرب و زیر مغزهای موجود در این تخم مرغ ها برای بدن بسیار لازم و حیاتی است.
 
وی در خصوص خواص تخم مرغ گفت: تخم مرغ غذایی کامل و لازم برای بدن است که با توجه به شرایط سنی هر شخص در هفته حتی به افراد سالم توصیه می شود.
 
وی افزود: مصرف تخم مرغ در شرایط طبیعی، بدن را نسبت به مواد معدنی و آلی تنظیم می‌کند و تمام مواد موجود در آن هر کدام از نیازهای طبیعی بشر را فراهم می‌کند.
 
دکتر زندی گفت: تخم مرغ در شرایط طبیعی، کمترین میزان هورمونهای استروئیدی خود پرنده هم در آن نیست و اسیدهای آمینه طبیعی و بهترین عنصرهای طبیعی از جمله روی، منگنز، امگا 3 را دارد و زرده تخم مرغ محلی منبع اسید فولیک است و برای کم خونی تجویز می شود./ز2
برچسب ها: تخم مرغ ، محلی ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار