قم/

تشکیل نهاد یا وزارتخانه‌ای تحت عنوان امربه معروف و نهی از منکر لازم است

عضو مجلس خبرگان رهبری: حضرت امام(ره) در سخنراني بعد از پيروزي انقلاب در فيضيه قم به صراحت فرمودند که ما وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌دهیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، امام جمعه موقت تهران گفت: پس از پیروزی انقلاب و حضور حضرت امام در قم، در سخنرانی که در مدرسه فیضه داشتند بنده حضور داشتم. در آن سخنرانی حضرت امام (ره) به صراحت فرمودند که ما وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌دهیم. البته این مسئله سابقه دارد. در حکومت امیرمومنان علی علیه السلام این نهاد تحت عنوان «دایره حسبه» بوده که امیرالمومین علی علیه السلام خوبان و شایسته‌ترین‌ها را در این دایره قرار داده بودند که «اصبغ بن نباته» یکی از آنها است.
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در جامعه ما سود امر به معروف و نهی منکر زیاد است. نظر بنده این است که تا این وزارت شکل نگیرد در این مقوله سراغ معلول‌ها می‌رویم. علت اساسی و نهاد اساسی که در این زمینه می‌تواند تاثیرگذار باشد، وزارت امر به معروف و نهی از منکر است که البته این کار باید بسیار پخته صورت بگیرد. وظایف این وزارت باید به درستی تدوین شود و از همه مهمتر این است که وزارت باید فراتر از یک وزارت در کنار وزارت‌های دیگر باشد و معتقدم  که آن هم زیر نظر ولی فقیه و نهاد ولایت فقیه عمل کند تا بتواند وظایف اساسی خودش را به درستی انجام دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: این وعده‌ای است که امام راحل عظیم شأن فرمود: ما وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌دهیم. این از تدبیرهای شایسته امام (ره) بود و بنده به ضرورت این وزارت معتقد هست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.