حجامت،یک روش درمانی است که در سالهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و از آن رو که در فصل بهار هوا معتدل و تازه است بهترین زمان برای حجامت این فصل است.

مهدی حسین زاده متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: حجامت یک روش درمانی سنتی با قدمتی بیش از 5 هزار سال است.

وی افزود: حجامت انواع مختلفی دارد اما رایج ترین آن خونگیری از پشت (بین دو کتف) است.
وی عنوان کرد: توصیه ما برای زمان حجامت زمانی است که هوا رو به اعتدال است یعنی فصل بهار و پاییز.

وی تصریح کرد: حجامت باعث تنظیم سیستم ایمنی بدن شده و از این رو از ابتلا به اکثر بیماری‌ها از جمله حمله قلبی ، حساسیت های فصلی سردردهای‌ عصبی پیشگیری و فشار خون و چربی خون بالا و دیابت را تنظیم می کند اما با این حال رعایت نکردن اصول بهداشتی و مسائل مربوط به انجام درستی حجامت عوارض زیادی را در پی خواهد داشت.

حسین زاده با اشاره به اینکه حجامت باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود گفت: اگر حجامت در مکان غیر بهداشتی و توسط افراد غیر متخصص انجام شود ریسک ابتلا به بیماری های عفونی مانند ایدز و هپاتیت را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرد تا 24 ساعت بعد از حجامت کار سنگین یا ورزش نباید انجام دهد تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل وسواسی که دارند اقدام به حمام گرفتن می کنند که توصیه می کنم افراد دوازده ساعت بعد از حجامت استحمام کنند.

وی در پایان اظهار داشت: بهترین فصل برای حجامت بهار است زیرا هوا معتدل و ر حال تازه شدن
است از این رو بهترین تاثیر را در پاکسازی بدن از آلودگی‌ها و کاهش غلظت خون دارد.
شایان ذکر است؛ حجامت برای تمامی سنین کاربرد دارد./س

برچسب ها: حجامت ، بهار ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار