تحريم‌هاي يک‌جانبه غرب عليه ايران باعث شد تا شرکت انگليسي "بي‌پي" ،ميدان گازي "بروس" در درياي شمال را در آستانه تعطيلي قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از فاکس نيوز؛ چندي پيش که تحريم‌هاي غرب عليه ايران شدت گرفت، شرکت‌هاي نفتي اروپا و ميزان توليد آنها با مشکل مواجه شد، به‌ طوريکه توليد در ميدان گازي "رهوم" درياي شمال که متعلق به شرکت "بيريتيش پتروليوم" است، ديگر صرفه اقتصادي نداشت و باعث تعطيلي آن شد.

بر اين اساس، شرکت "بریتیش پترولیوم" انگليس اعلام کرد؛ اگر توليد در ميدان "رهوم" دوباره از سر گرفته نشود، فعاليت در ميدان گازي "بروس" درياي شمال نيز که در مجاورت "رهوم" قرار گرفته، تعطيل خواهد شد.

"بی‌پی" اعلام کرده که بدون استخراج گاز از میدان "رهوم" ،توجیه اقتصادی کافی برای ادامه فعالیت در میدان گازی بروس وجود ندارد. "بی‌پی" تولید گاز در میدان "رهوم" را در نوامبر 2010 به دلیل تحریم های غرب علیه ایران متوقف کرد.

هر میدان نفتی و گازی که در دریای شمال پيش از موعد تعطيل مي‌شود، ضربه‌ای به دولت انگلیس محسوب می شود که اخیرا اقدامات کاهش مالیاتی را برای تشویق به ادامه کار تاسیسات نفت و گاز فرسوده و قدیمی اجرایی کرده است.

در همین حال، سخنگوی بی پی در این باره گفت: آینده تاسیسات "بروس" در دراز مدت به تولید گاز در میدان "رهوم" مربوط مي‌شود که با توجه به بی‌ثباتی موجود، ما در حال بررسی ملزومات توقف فعالیت و زمان مورد نیاز برای انجام این اقدام هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار