گروهي از كارشناسان بهداشتي و درماني اروپايي امروز اظهار داشتند كه در پي بحران مالي در اروپا وضعيت بهداشتي و درمان و سلامت شهروندان آن كشورها بشدت به خطر افتاده و افزايش آمار خودكشي و ابتلا به بيماري هاي صعب العلاج را در بر داشته؛ در حالي كه سياستمداران اروپايي اين مسئله را انكار مي كنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، در ادامه گزارش اين كارشناسان آمده است كه كسري بودجه شديد كشورهاي اروپايي باعث افزايش بيكاري، ركود اقتصادي و در پي آن وخيم تر شدن وضعيت معيشتي مردم كشورهاي اروپايي شده است بطوريكه آنان از پرداخت هزينه خريد دارو و استفاده از خدمات درماني عاجز هستند.

نتايج بررسي اين كارشناسان نشان مي دهد كه يكي از نتايج منفي بحران مالي و اقتصادي كنوني در كشورهاي اروپايي افزايش آمار ابتلا به بيماري ايدز بوده است. مجله پزشكي "لنست" حتي در گزارش هايي از وجود مبتلايان به بيماري "مالاريا" در كشور يونان خبر داده است. 

اين كارشناسان درماني در ادامه با انتقاد از سياست رياضت اقتصادي و بي تفاوتي سياستمداران اروپايي نسبت به وخيم تر شدن وضعيت بهداشتي و درماني در آن كشورها  هشدار داده اند.

"مارتين مك كي" از كارشناسان گروه ناظران اروپايي نظام هاي درماني  كه از جمله سازمان هاي مورد حمايت سازمان بهداشت جهاني مي باشد در اين باره افزوده است"اين مشكلي جدي است زيرا كه سياستمداران اروپايي وجود مشكلات درماني و مسايل مربوط به سلامت اروپاييان را انكار مي كنند." 

برچسب ها: بهداشتی ، درمانی ، اروپا ، وخامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار