ماهواره مصباح 2 که محموله اي مخابراتي دارد، در باند UHF و در مداري مشخص قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ ماهواره مصباح 2 شامل دو بخش باس و محموله است که بخش باس از هشت زير سيستم که هرکدام آنها در نگهداري ماهواره فعال ماهواره در مدار و انجام موفقيت آميز ماموريت هاي آن نقش مهم و موثري را ايفا مي کنند.
اين سازه ها شامل سازه توان الکتريکي، کنترل وضعيت، پردازش، نرم افزار، تله متري و مرفان زير سيستم هاي مذکور مي باشد.

محموله موجود در ماهواره مصباح 2 يک محموله مخابراتي است که در باند UHF کار مي کند.
همچنين، بخش زميني ماهواره نيز به دو طريق با ماهواره ارتباط برقرار خواهد کرد، يکي براي کنترل سلامت ماهواره طرح عملياتي آن که شامل کنترل ماهواره و کنترل عملکرد شبکه و سرويس ها است و ديگري ارتباط براي ارائه سرويس هاي تبادل پيغام بين ترمينال هاي ثابت و متحرک است.

ارتباط سوم زميني مربوط به ارتباط کنترلي در باند VHF و ارتباط هاي سرويس دهي در باند UHF صورت مي گيرد.

ماهواره مصباح 2 يک ماهواره مخابراتي مي باشد که قرار است در مدار LEO با ارتفاع 500 کيلومتري و زاويه انحراف 55 درجه اي فعاليت خود را آغاز کند و طبق پيش بيني هاي انجام شده طول عمري حدود 2 تا 3 سال نيز خواهد داشت.

ماموريت اصلي اين ماهواره، دريافت و ارسال اطلاعات کاربران مي باشد که اين کار را در باندهاي مخابراتي UHF و VHF انجام مي دهد، به طوري که از باند UHF براي لينک تله متري يا تله کامنر ماهواره و از باند VHF براي ارائه سرويس به ماهواره استفاده مي کند.

بخش زميني اين ماهواره شامل يک ايستگاه نظارت و کنترل، يک ايستگاه پشتيباني، تعدادي ترمينال کاربرد ثابت و ترمينال کاربرد متحرک است و در حال حاضر مدل مهندسي آن ساخته و آزمون هاي عملکردي خود را با موفقيت پشت سر گذاشته است و اکنون آماده ورود به فاز ساخت مدل فضايي است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار