دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه این ائتلاف بر اساس سازوکار انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز شکل گرفته است، گفت: این موضوع بدین معنا نیست که این ائتلاف و اعضای آن، به تایید و تصویب جامعه روحانیت و جامعه مدرسین رسیده‌اند.

"حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ درباره ماهیت "ائتلاف اکثریت اصولگرایان" اظهار داشت: این ائتلاف بر اساس سازوکار انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز که از سوی معاونت سیاسی این جامعه طراحی شده، شکل گرفته است.

دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: جامعه روحانیت مبارز برای به وحدت رسیدن اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری، با هماهنگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم "یک سازوکاری" را در نظر گرفته است تا کاندیداهای اصولگرا در قالب این مدل فرایند انتخابات را دنبال بکنند.

وی با بیان اینکه 5 کاندیدای ائتلاف اکثریت اصولگرایان از این سازوکار استقبال کرده‌اند و در بستر این سازوکار، ائتلاف تشکیل داده‌اند، تاکید کرد: این موضوع بدین معنا نیست که این ائتلاف و اعضای آن، به تایید و تصویب جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین رسیده‌اند؛ جامعتین هنوز مصادیق انتخایاتی را بررسی نکرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی‌پور با اشاره به اینکه این ائتلاف براساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر «برخوردار بودن دولت‌ یازدهم از نقاط قوت دولت‌های گذشته و مبرا بودن از نقاط ضعف آنها»، عمل خواهد کرد، افزود: ائتلاف اکثریت اصولگرایان با توجه به نیاز‌های کشور در بین کاندیداهای این ائتلاف به "نظر واحد" خواهد رسید و این نظر نیمه اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان همچنین عنوان کرد: 5 کاندیدای ائتلاف اکثریت اصولگرایان به صورت مجزا فعالیت‌های انتخاباتی خود را انجام خواهند داد تا براساس سازوکار "مراجعه به افکار عمومی و سنجش مقبولیت اجتماعی" تا نیمه اردیبهشت ماه نظر واحد ائتلاف اعلام شود.

وی در پایان تاکید کرد: این ائتلاف، یک ائتلاف باز است و در صورتی که سایر کاندیداهای اصولگرا واجد شرایط ائتلاف باشند و اصول آن را بپذیرند، می‌توانند به این جمع اضافه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار