رئیس سازمان انتقال خون ایران از وضعیت ارسال محموله های پلاسما به شرکت خارجی پالایشگر برای تولید سرم ضد هاری و تولید این سرم در سال 92 خبر داد.

دکتر غلامرضا توکه رئیس سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: برای جمع آوری پلاسه ی مورد نیاز برای تهیه سرم ضد هاری داوطلبان پس از مراجعه واکسن مخصوص می زنند و پس از بررسی تیتر آنتی بادی در بدنشان در صورت مناسب بودن اقدام به گرفتن پلاسمای خون این افراد می کنیم.

وی افزود: قرار بود 6600 لیتر پلاسما برای تهیه سرم ضد هاری در سه پارت 2200 لیتری به شرکت خارجی پالايشگر فرستاده شود که حدود 2ماه پیش پارت اول این محموله فرستاده شد و پارت دوم آن هم اکنون در حال ارسال است.

توکه تصریح کرد: سومین محموله پلاسما نیز پس از اینکه پلاسمای داوطلبین بررسی شود به زودی ارسال خواهد شد و بسیار امیدواریم که در بهار سال آینده تولید سرم ضد هاری را در کشور آغاز کنیم.

رئیس سازمان انتقال خون ایران همچنین در خصوص سرم های ضد هاری و ضد هپاتیت گفت: اقدامات مربوط به تولید این سرم ها نیز پس از نتیجه گیری از سرم ضد هاری و تجاربی که از تهیه این سرم بدست آمده و با شناخت بیشتر به زودی انجام خواهد شد./س

برچسب ها: سرم ، هاری ، انتقال ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.