وزارت بهداشت بودجه ای برای ارتقاء بهره وری در نظر نگرفته است که این موضوع نیز با بی توجهی مسئولان وزارت بهداشت و معاونت راهبری مواجه است.

محمد میرزا بیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  در حال حاضر در فصل بودجه بندی هستیم جای تاسف است که اعلام کنیم امسال نیز وزارت بهداشت و معاونت نظارت راهبردی همچون سال های گذشته یک ریال هم برای قانون ارتقاء بهره وری تخصیص نداده اند.

وی گفت: قانون ارتقاء بهره وری در حالی از یک ریال بودجه نیز در سال آینده بی بهره است که مسئولان معاونت نظارت راهبردی، دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر لحاظ بودجه در ردیف های اعتباری بودجه سال 92 را برای این قانون پیش روی دارند، معاونت همچنین موظف بود بنا به قولی که رئیس جمهور به خود ما داده است مبلغی معادل 200 میلیارد تومان نیز برای بحث تعرفه گذاری در بودجه لحاظ می کرد که این موضوع نیز با بی توجهی مسئولان وزارت بهداشت و معاونت نظارت راهبردی مواجه است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که قانون ارتقاء بهره وری از حدود مهر 90 بعد از پیگیری های مستمر سازمان نظام پرستاری و فشار این سازمان با دستور رئیس جمهور بالاخره با استفاده از درآمدهای اختصاصی دانشگاه های علوم پزشکی اجرایی شد پیش بینی این بود که قطعاً در بودجه 91 ردیفی به این منظور لحاظ شود اما باز هم پشت گوش انداخته شد.

وی خاطرنشان کرد: حداقل انتظار ما این است که نمایندگان مجلس نسب به این قوانین که خود در مجلس تصویب کرده اند حساسیت به خرج دهند وبا توجه به این که از تصویب قانون تعرفه گذاری حدود 6 سال می گذرد و قانون ارتقاء بهره وری نیز وارد سومین سال تصویب در مجلس می شود از وزارت بهداشت و معاونت نظارت راهبردی سوال کند که چرا نسبت به اختصاص بودجه به این مصوبات قانونی اهمال می کنند./س
برچسب ها: پرستار ، بهداشت ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار