مديركل ميراث فرهنگي،آذربايجان شرقي گفت: در دور نخست سفرهاي نوروزي بيش از 74 درصد ظرفيت اماکن اقامتي استان اشغال شده است.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، مهندس "تراب محمدي" در جلسه ستاد تسهيلات سفر استان افزود: از روز 28 اسفند و آغاز سفرهاي نوروزي بيش از 500 هزار نفر شب اقامت در استان ثبت شده که نشان از آمادگي تاسيسات و واحدهاي گردشگري و نيز معرفي خوب آثار تاريخي و فرهنگي آذربايجان شرقي دارد.
وي با اشاره به رشد اين آمار اقامت در سال 92 نسبت به مدت مشابه پارسال، يادآور شد: جشنواره صداي بهار براي احياي آيين هاي سنتي که از برنامه هاي ويژه نوروز امسال بود با استقبال خوبي مواجه شده و منجر به جلب رضايت گردشگران گرديد.
محمدي همچنين برنامه هاي فرهنگي و هنري دور دوم سفرهاي نوروزي را هم راستا با ايام سوگواري حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و گفت: برگزاري تورهاي ويژه بازديد از اماکن تاريخي مذهبي، برپايي نشست هاي تخصصي، محافل انس با قرآن کريم و ايستگاه هاي صلواتي برخي از عناوين اين برنامه ها را شامل مي شود.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خاطرنشان کرد: با توجه به پيش بيني حضور عده كثيري از هموطنان در ايام تعطيلات نوروز در استان و سياحت از جاذبه هاي گردشگري و زيارت اماكن متبركه، امكانات رفاهي در مساجد آذربايجان شرقي فراهم آورده شده است.
محمدي برنامه هاي فرهنگي و هنري اجرا شده در مناطق زلزله زده استان را از جمله اقدامات ويژه در ايام نوروز خواند و گفت: در مناطق زلزله زده استان نمايشگاه عکسي از توانمندي هاي استان داير شده و تورهايي براي راهنمايي گردشگران برپا گرديده بود.
وي همچنين استقبال از موزه هاي استان در دور اول سفرهاي نوروزي را بي نظير خواند و اعلام کرد: راهنمايي و توزيع بروشور و نقشه هاي گردشگري در سيصد چادر و جايگاه اطلاع رساني در مبادي ورودي شهرها رضايت گردشگران را در پي داشته است.
محمدي مشارکت و فعاليت تمامي 18 عضو ستاد دائمي تسهيلات سفر به رياست استاندار آذربايجان شرقي را در آمادگي استان براي استقبال از گردشگران بسيار موثر دانست و گفت: با بسيج تمامي نيروهاي مرتبط با صنعت گردشگري استان، شاهد رشد گردشگر ورودي به استان و اقامت گردشگران نوروزي در دور اول سفرها بوده ايم./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار