مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به استقبال گردشگران از بنای تاریخی کاخ استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: طی یک اقدام شایسته و کم نظیر، کاخ استانداری آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات نوروز امسال برای بازدید عموم گردشگران گشوده شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: قدمت اصلی بنای کاخ به دوره زندیه و قاجاریه می رسد که در دوره پهلوی دچار تغییرات عمده ای شده است.

وی یادآور شد: بنای کاخ استانداری آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و یکی از اماکن تاریخی و پویای این استان برای بازدید عموم و گردشگران به شمار می رود.

محمدی موزه و نمایشگاه را از دیگر بخش های قابل بازدید این بنا برای گردشگران خواند و گفت: نمایش سفره های هفت سین بسیار زیبا به صورت سنتی و مدرن ، عکس و معرفی نامه استانداران آذربایجان شرقی به همراه فهرست و تصاویر والیان تاریخ معاصر این خطه در موزه استانداری در طبقه زیرزمین کاخ به نمایش درآمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در این موزه، علاوه بر تصاویر استانداران و والیان از عهد ناصری تاکنون، هدایای مقامات کشورهای خارجی به استانداران آذربایجان شرقی به این مجموعه اهدا شده و به نمایش عموم درآمده است.

محمدی با اشاره به نام های پیشین و تغییرات انجام گرفته بر روی کاخ استانداری خاطرنشان کرد: این بنا ساختمان چهارطبقه‌ای به همراه عمارت کلاه‌فرنگی بوده که در دوره هایی «درب اعلی» و «عالی قاپو» نیز نامیده می شده است.

وی تصریح کرد: تغییراتی در هر دوره روی بنا صورت گرفته و سرانجام بخش های عمده ای از آن تخریب شد و بنای فعلی برجا مانده است که در سال گذشته نیز عملیات مرمت بر روی آن انجام گرفته است .

محمدی با اشاره به وجود آثار تاریخی و موزه های متعدد در شهر تبریز ، این کلانشهر را مقصدی مناسب برای گردشگران فرهنگی و علاقه مندان به آثار تاریخی خواند/س

 

برچسب ها: بنای ، تاریخی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.