مقامات کره شمالي اعلام کردند خبر منتشر شده به نقل از پيونگ يانگ مبني بر اينکه کره شمالي در وضعيت جنگي" با کره جنوبي است ناشي از اشتباه ترجمه است و خبر مذکور تنها راجع به اراده پيونگ يانگ براي واکنش نشان دادن "بر اساس قوانين زمان جنگ" در هر گونه تهاجم خارجي بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ريانووستي، در اعلانيه ويژه‌اي که دولت کره شمالي منتشر کرد و در خبرگزاري رسمي اين کشور "کي سي ان اي" به آن استناد شده، آمده است: از اين لحظه، روابط بين کره شمالي و جنوبي بر اساس قوانين زمان جنگ اداره مي شود.

به گزارش  از پيونگ يانگ، اين اعلانيه خاطر نشان مي کند در صورت اقدامات تحريک آميز عليه کره شمالي، اين کشور پايگاه‌هاي آمريکا در گوآم، هاوايي و کره جنوبي همچنين پايگاه‌هاي نظامي کره جنوبي و محل اقامت رياست جمهوري اين کشور را در سئول هدف قرار خواهد داد.

اوايل مارس، پيونگ يانگ در واکنش به رزمايش‌هاي نظامي مشترک کره جنوبي و آمريکا، همه توافقنامه‌ها با سئول را لغو کرد از جمله توافقنامه ترک مخاصمه که پنجاه سال پيش منعقد شده بود.

کيم جونگ اون رهبر کره شمالي شب بيست و نه مارس، دستور آماده‌باش يگان‌هاي موشکي را براي حمله احتمالي به ايالات متحده و پايگاه‌هاي آمريکا در کره جنوبي و اقيانوس آرام صادر کرد.

گفتني است، روسيه به دو طرف در مورد بالاگرفتن تنش هشدار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار