روسيه امروز از کره شمالي و جنوبي و همچنين آمريکا خواست مسئولانه عمل کنند و نهايت خويشتنداري را از خود نشان دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "گريگوري لوگ‌وينوف" مسئول امور کره در وزارت امور خارجه روسيه پس از اقدام کره شمالي مبني بر اعلام وضعيت جنگي با کره جنوبي گفت: ما از طرفين انتظار داريم مسئولانه عمل کنند و نهايت خويشتنداري را از خود نشان دهند و هيچکس از اين پل بدون بازگشت عبور نکند.

وي افزود: طبيعتا، ما نمي توانيم زماني که تشديد تنش ها در مرزهاي شرقي ما روي مي دهد، بي اعتنا بمانيم.

اين ديپلمات روس با اعلام اين مطلب، افزود: ما نمي توانيم نگران نباشيم.

لوگوينوف گفت روسيه در "تماس دائمي" با شرکاي خود در مذاکرات شش جانبه هسته اي است که دو کره، چين، آمريکا و ژاپن از ديگر طرفين آن هستند.

در تحولي ديگر، خبرگزاري اينترفاکس به نقل از يک منبع ديپلماتيک روس از مواضع آمريکا و کره جنوبي در مناقشه با کره شمالي تمجيد کرد.
اين منبع اعلام کرد: اوضاع البته، بسيار خطرناک و متشنج است ولي با اين وجود، برخي نشانه هاي دلگرم کننده وجود دارد: واکنش آمريکا و کره جنوبي تا حدي، سنجيده و آرام است.

وي با اعلام اينکه اين زمان مناسبي براي دميدن در آتش نيست، افزود: زمان (اتخاذ) ديپلماسي فعالانه و غيرعمومي با هدف جستجو براي يافتن راه حلي سياسي در چارچوب قوانين بين المللي از جمله تصميمات شوراي امنيت سازمان ملل که ذاتا الزام آور است، فرا رسيده است.

کره شمالي روز شنبه با اعلام اينکه در يک "حالت جنگ" با کره جنوبي قرار دارد، به سئول و واشنگتن هشدار داد هر گونه اقدام تحريک آميز به سرعت به يک جنگ هسته اي تمام عيار تبديل خواهد شد.

آمريکا با اعلام اينکه اين مطلب را جدي مي گيرد، در عين حال اعلام کرد اين هشدار از يک الگوي آشنا پيروي مي کند.

کره جنوبي نيز تا حد زيادي با رد اين هشدار، آن را يک تهديد قديمي با ظاهري تازه دانست.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار