فرانسه موضع خود را درباره ارسال سلاح براي مخالفان سوري تغيير داد و ادعا کرد تا اطمينان پيدا نکند سلاح هايي که ارسال مي کند به دست تندروها نمي افتد از هرگونه اقدامي در اين زمينه خودداري مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، فرانسه از موضع خود در خصوص تجهيز مخالفان سوري به سلاح عقب نشيني کرد و با پيوستن به آمريکا درباره افزايش نفوذ گروه هاي افراطي در سوريه ابراز نگراني کرد. 

فرانسوا اولاند رئيس جمهور سوريه اعلام کرد کشورش تا زماني که اطمينان قطعي پيدا نکند سلاح هايي که به سوريه ارسال مي کند به دست گروه هاي افراطي نمي افتد، هيچ سلاحي به سوريه ارسال نخواهد کرد. 

در همين حال روسيه از همه طرف ها خواست از تشويق مخالفان به تشديد درگيري هاي مسلحانه خودداري کنند و در همين حال گلوله باران دانشگاه دمشق را محکوم کرد. 

فرانسه از جمله کشورهاي غربي بود که بيش از همه بر ارسال سلاح براي گروه هاي مسلح در سوريه و لغو تحريم تسليحاتي آنها اصرار مي کرد اما اکنون با سياست آمريکا هم آواز شده است. 

در ادامه گزارش با اشاره به سخنان اولاند درباره خودداري از ارسال سلاح براي مخالفان سوري آمده است: موضعگيري جديد اولاند وعده اخير لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه به مخالفان سوري را در خصوص ارسال سلاح حتي با وجود مخالفت هاي اروپا نقش بر آب کرد. 

برچسب ها: فرانسه ، سلاح ، سوریه ، ادعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار