وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار نیست در چند ماه باقیمانده از دولت دهم مسکن و زمین گران شده و یا قیمت آن به صورت سرسام‌آور افزایش یابد چرا که ما بحث کنترل و نظارت را همچنان در اولویت داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی نیکزاد افزود: اینکه با تولید این میزان مسکن بیش از 17 میلیون ایرانی صاحب سرپناه شده‌اند برای ما افتخاری ماندگار است که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده و کار ماندگاری محسوب می‌شود.

وی از مسکن مهر به عنوان کار انقلابی و همسو با گفتمان دهه پیشرفت و عدالت یاد کرد و گفت: در سال جهاد سیاسی و اقتصادی دولت خدمتگزار و وزارت راه و شهرسازی همچنان به انجام تعهدات خود پایبند است به طوری که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دهم تمام وعده‌های داده شده در خصوص مسکن مهر به سرانجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات مسکن مهر و مقاوم‌سازی روستایی به متقاضیان بر اساس نرخ سال قبل خبر داد و یادآور شد: امسال هیچ تغییری در این زمینه به وجود نمی‌آید.

نیکزاد گفت: پرداخت این تسهیلات در حقیقت احیای سنت قرض‌الحسنه است که یک ایرانی با رقمی معادل 7 تا 8 میلیون تومان صاحب مسکن شده و ماهانه اقساطی در حدود 280 هزار تومان پرداخت می‌کند تا برای همیشه دغدغه‌ای در حوزه مسکن نداشته باشد.

وی به برخی اظهارنظرهای غیر‌منصفانه در خصوص مسکن مهر و ثبات قیمت زمین اشاره کرد و بیان داشت: قرار نیست در چند ماه باقیمانده از دولت دهم مسکن و زمین گران شده و یا قیمت آن به صورت سرسام‌آور افزایش یابد چرا که ما بحث کنترلی و نظارت را همچنان در اولویت قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی به افزایش قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: به رغم این افزایش‌ها ما کمترین تغییر را در قمیت مسکن مهر در سطح کشور شاهد بودیم به طوری که تحریم‌ها و آثار تورمی آن کمترین تاثیر را در مسکن مهر و تولید آن گذاشته است.

نیکزاد با رد این ادعا که مسکن مهر نیمه تمام یا ناقص افتتاح می‌شود، تصریح کرد: مسکن مهر زمانی به بهره‌برداری می‌رسد که تمام امکانات رفاهی و زیر‌ساختی در آن مهیا شده باشد./س  

برچسب ها: اردبیل ، قیمت ، زمین ، و ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.