در بازی های لیگ برتر بسیار اتفاق افتاده است که سرمربیان تیم ها و یا بازیکنان و مدیران علت باخت و ناکامی خود را بد بودن زمین چمن اعلام می کنند که البته این مسئله در همه جای دنیا دیده می شود

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  انتقاد مربیان،  مدیران و بازیکنان فوتبال از چمن مربوط به داخل کشور نمی شود بسیاری از مهره های خارجی نیز در این زمینه انتقاداتی دارند البته سطح توقعات بهر حال در کشورهای پیشرفته تر بالاتر است اما مصاحبه ها در زمینه چمن نا مطلوب، زمین مسابقه و مسائلی از این دست کم دیده نمی شود.
 
به عنوان مثال در فوتبال داخلی ما  وبه خصوص در بازی های جام حذفی که تیم های دسته یکی  نیز حضور دارند در صورت میزبانی آن ها انتقادات زیادی از زمین ورزشگاه ها می شود.
 
در همین بازی های لیگ برتر نیز در زمان میزبانی برخی از تیم های  شهرستانی انتقادات زیادی از زمین ورزشگاه ها می  شده است مثل یک زمین به درد اسب سواری می خورد و بازیکنان فقط گل بازی می کنند و از این دست مصاحبه ها که البته برخی از سرمربیان تبحر خاصی نیز  در این زمینه دارند.

در فوتبال جهان نیز چنین مسائلی دیده می شود در برخی بازی ها مصاحبه هایی از بازیکنان و مسئولان تیم ها دیده می شو که حکایت از انتقادات شدید آن ها نسبت به زمین مسابقه دارد.

به عنوان مثال در برخی از  نمونه ها حتی بحث شکایت از تیم میزبان به علت کیفیت نا مطلوب زمین نیز وجود دارد مثلا در بازی  بارسلونا- میان در لیگ قهرمانان اروپا در سال گذشته بستری بود برای اینکه باشگاه بارسلونا اعلام کند قصد دارد از باشگاه میلان به علت کیفیت بد زمین سن سیرو شکایت کند.
 
حتی سرمربی تیم بارسلونا یعنی  گواردیولا بازی در زمین سن سیرو را بسیار سخت و کسب نتیجه در آن را شانسی اعلام کرد.
 
برخی از سرمربیان تیم ها حتی معتقدند که حریفان از امتیاز میزبانی خود برای شکست دادن رقبایشان استفاده می کنند.

به عنوان مثال فان خال سرمربی پیشین تیم بایرن مونیخ مدعی بود که حریفان برای اینکه بتوانند باواریایی ها را کنترل کنند تغییراتی را در زمین ایجاد می کردند و در هلند و اسپانیا نیز چنین مواردی تجربه شده است آن ها زمین را با خط کشی های جدید کوچکتر می کردند و کیفیت چمن را تغییر می دادند تا سبک بازی تیم مهمان را تغییر دهند و از بازی با برنامه و سیسمانیک حریفان جلوگیری کنند.

انتقادها از زمین مسابقه کم نیست مثلا حتی سر الکس فرگوسن نیز در برخی از دیدار های تیمش از وضعیت بد چمن انتقاد می کرده و زمین ورزشگاه را یکی از اصلی ترین دلایل بازی بد و یا باخت تیمش عنوان می کرده است کاری که البته بسیاری از سرمربیان ایرانی نیز انجام می دهند.
 
در برخی از موارد بازیکنان تیم مهمان معتقدند که مصدومیت هایشان ناشی از همین زمین بد بازی است مثلا چند سال پیش جیفر میلنر هافبک تیم منچستر سیتی پس از بازی تیمش مقابل ونکوور آسیب دیدگی یحیی توره را ناشی ازچمن بد و زمین ناهموار ورزشگاه " بی سی پالاس" دانست و لی حتی تیمش را خوش شانس می دانست که تنها یک مصدوم در این زمین داشت و این زمین را بدترین مسابقه ای دانست که در آن بازی کرده است.
 
زمین های نا مطلوب در برخی از موارد بهانه ایی دست مهاجمان می دهد که عدم گلزنی خود را برگردن همین کیفیت  نامطلوب زمین می اندازند مثلا ساموئل اتوئو مهاجم تیم آنژی ماخاچ قلعه روسیه، یکی از مهم ترین دلایل در عدم گلزنی خودش را زمین های بد اعلام کرده است.
 
در کنار مصاحبه ها و اظهار نظرهای چهره های برتر فوتبالی گاهی نکات جالب و با مزه ای وجود دارد مثلا ژوزه مورینیو زمین استمنورد بریج را به یک مزرعه سیب زمینی تشبیه کرده است
 برخی از مهره های فوتبالی نیز حریف اصلی خود در برخی دیدارها را زمین بی کیفیت مسابقه می دانند به عنوان مثال،  لیونل مسی اسطوره فوتبالی  جهان،  در بازی آرژانتین  - پرو در چندین ماه قبل چمن ورزشگاه را حریف اصلی آرژانتین دانست.
 
چنین مواردی در فوتبال سراسر جهان دیده می شود واین موارد تنها نمونه هایی از انتقادات نسبت به زمین های بی کیفیت بود اما آن چه مسلم است این می باشد که زمین های  نامطلوب از کیفیت فنی بازی های به شدت می کاهند و اجازه پیاده کردن سیستم مد نظر تیم ها برای بازی  نمی دهند./مح

برچسب ها: زمین ، فوتبال ، چمن ، بی کیفیت ، لیگ ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار